Man blir ju förbannad…
Visst går man och retar upp sig på en massa saker…höga som låga, konstruktiva som totalt meningslösa. Ibland känns det bra att få ur sig vad man retar upp sig på/blir förbannad över, förutsatt att man inte går till handgripligheter mot sina medmänniskor. Därför följer nu en lista över saker jag gått och blivit förbannad på under senare tid. Dock vill jag inte vara ensidigt negativ – därför avser jag vad det lider återkomma med en lista över tillvarons glädjeämnen; de är minst lika många!
Man blir ju förbannad…
…när våra vanligaste politiker, proffstyckare och kommersiella intressen låtsas som ingenting och fortsätter att orera om behovet av långtgående och kostsamma åtgärder för att minska koldioxidutsläppen, trots alla forskarrön som visar att det inte finns ett spår av samband mellan så kallad global uppvärmning och mänskliga koldioxidutsläpp, och trots att FNs klimatpanel (IPCC) avslöjats som lurendrejare och pajasar och trots att vi just upplevt den kallaste vintern på flera decennier.
…när islamister tror att de har rätt att påtvinga alla andra sin snedvridna tolkning av islam och Koranen och dessutom ha ihjäl personer – såsom Lars Vilks och Kurt Westergaard – vilka påstås vara svårartade hädare och kättare.
…när professionella blödande hjärtan som Jan Hjärpe anstränger sig så de blir blåa för att finna ursäkter i islamisternas beteende och vältra över skulden på det demokratiska samhället.
…när en dömd spion, betald KGB-agent, marxist-leninist, revolutionsromantiker och judehatare som den över alla bräddar pompöst uppblåste Jan Guillou tillåts fortsätta skriva krönikor i etablerad press av typ Aftonbladet.
Steroidstinne sovjetspionen Guillou i aktion i början på 70-talet.
…när televisionens påannonserare (”hallåor” hette det i min ungdom) hemfaller åt ovanan att säga ”mmm” efter varje inslag som sänts.
…när representanter för statstelevisionen med krystade argument gör allt för att hålla Sverigedemokraterna (SD) borta från partiledardebatterna.
…när precis ALLA homosexuella i TV-serier av olika slag framställs som genomgoda, kloka, snälla och humoristiska medan precis ALLA som inte riktigt inser tjusningen i bögeriet porträtteras som hatfulla, bigotta och allmänt korkade.
…när så kallade vänner inte har folkvett nog att svara på vänliga inbjudningar eller andra meddelanden; det är sådana personer jag numera vill kalla före detta vänner.
…när SD jämt och ständigt förses med epitetet ”främlingsfientligt”, trots att det i partiet vimlar av efternamn såsom Klaric, Hillawi, Yurkovskaya, Baum, Kinnunen, Assai, Pedersen, Dawd, Odeish, Trivunovic och Mäkinen, för att nu bara ta några direkt ur minnet.
…när individer som Mona Sahlin, Birger Schlaug, Ursula Berge med flera tycker det är betydligt viktigare att kritisera Israel för allt mellan himmel och jord än att värna om Malmös förföljda judar.
…när samma individer vägrar erkänna att det är medlemmar ur Malmös muslimska kommunitet som förföljer judarna och i stället skyller på svenskar, ja rentav Sverigedemokaterna (exempelvis Thomas Idergard) trots att SD sannolikt är landets mest jude- och israelvänliga parti.
…när etablissemanget i liberala judiska församlingar fortsätter att baktala SD i politiskt korrekt nit trots att det är i detta parti de har sitt största stöd.
…när en välrenommerad militärhistorisk bokklubb som SMB dödskallemärker sverigedemokaten Stellan Bojeruds böcker – av det enda skälet att han är sverigedemokrat – på samma sida som man gör reklam för dem och dessutom visar att man har noll koll på SDs historia.
…när man i media påstår att det heter ”ett media”, detta trots att media är plural; faktum är att det heter ett medium, flera media.
…när expediten i Pressbyrån frågar om man vill ha en plastpåse till de nyss inköpta varorna, och när man nekat helt omotiverat kläcker ur sig ”ja, då sparar du miljön”.
…när vargkramare sätter vargar före människor eller åtminstone hävdar att båda arter är ”lika mycket värda”; detta visar att någonting allvarligt är fel i samhället och dess så kallade värdegrund.
…när vi rökare motas ut överallt, ibland med de mest idiotiska argument – rökning är och förblir en integrerad del av mänsklig civilisation och kultur.
…när den nykteristiska och föga representativa eliten i Sveriges riksdag vill hindra svenska folket från att köpa alkoholhaltiga drycker i vanliga butiker.
…när SD-hatare tar till metoder som att förfalska Facebook-profiler eller skriva lögnaktiga drapor på webben – ja, ni kan ta åt er, nationaldemokrater och andra Hitler-drängar, bitterpatetiska funeboar och tvångströjemässiga fascistbloggare!
Visst är det härligt med vintern!
…när stadsbor som knappt sett landbygden ens på film bedyrar hur ”härligt det är med vintern” utan att ägna minsta tanke åt alla landsbygdsbor vars värmepannor och pumpar fryser sönder, fordon strejkar, vägar snöar igen, tak rasar in och elektricitet fallerar.
…när de blödande hjärtana (se ovan) tycker SÅ synd om alla palestinier, vilka inte lagt två strån i kors för att skapa fred med Israel, ta avstånd från terrorister och/eller ens erkänner att det finns ett Israel.
…när ledarskribenter tillika debattredaktörer vägrar ta in tillrättaläggaden med motivering att de förolämpande tokigheter man uttryckt bara var ”retorik” (känn dig träffad, Tomas Karlsson på LT!).
…när vissa norska OS-deltagare (bland annat du, Petter Northug!) är så fixerade vid oss svenskar att de skiter i hur det går i tävlingarna, bara de spöar oss. Och nu blir jag så förbannad över detta norska mindrevärdeskomplex som uttrycks så aggressivt att jag låter Magnus Uggla sjunga ut om vad han tycker om norrmän:
http://www.youtube.com/watch?v=lyhVK0bQLs8
(Uggla är bra, men kom ihåg att det förnämliga originalet gjordes av Helmer Bryds Eminent Five Quartet featuring sångaren Bobbo Slacke, alias Moltas Eriksson).
Det där var bara ett plock ur högen. Kom gärna med egna förslag. Eller reta upp er till kokpunkten på mina högst personliga synpunkter; dödshot mottages dock endast under kontorstid.
Explore posts in the same categories: Aftonbladet, Birger Schlaug, Bobbo Slacke, Facebook, global uppvärmning, Helmer Bryd Eminent Five Quartet, IPCC, islam, Islamism, Israel, Jan Guillou, Jan Hjärpe, Koranen, Kurt Westergaard, Lars Vilks, LT, Magnus Uggla, Moltas Eriksson, Mona Sahlin, Norge, palestinier, Petter Northug, Pressbyrån, rökning, riksdagen, SMB, Stellan Bojerud, Sverige, Sverigedemokraterna, Thomas Idergaard, Tomas Karlsson, Ursula Berge, varg
12 mars, 2010 den 3:26
”…..landsbygdsbor vars värmepannor och pumpar fryser sönder, fordon strejkar, vägar snöar igen, tak rasar in och elektricitet fallerar.”
Detta är det enda jag inte riktigt samtycker till. I alla fall inte om man som jag bor i ett gammalt moderniserat hus där allt det omoderna finns kvar. Jag kan, vid eventuellt strömavbrott eller allt för sträng kyla hinka vatten ur brunnen, elda i spisen, laga mat och koka kaffe på densamma samt använda utedasset. Bönderna är mycket effektivare när det gäller plogningen än ”åkarna” i sta´n och hjälp finns alltid om bilen skulle strejka eller man råkar hamna i diket. Tak rasar inte in på gamla välbyggda hus. Folk visste vad de gjorde förr i världen.
För övrigt tycker jag som du.
12 mars, 2010 den 7:03
Det stämmer säkert i ditt fall.
Jag kommer dock ihåg alla problem mina framlidna föräldrar hade med diverse ting på vår gård när den stränga vintern ställde till det.
12 mars, 2010 den 7:41
..oftast, inte alltid, tycker jag att Du är en sansad och saklig skrivande herre.
Men ibland trillar det ut grodor även ur din mun/tangentbord Tommy.
Ena stunden…..”snyfft snyfft, vi blir kallade för främlingsfientliga och judeförföljare av etablissemanget”. Och nästa sekund beskyller du hejdlöst alla nationaldemokrater för Hitlerdrängeri?
Är detta, Tommy, för att vinna sympatier hos samma etablissemang som Du förbannar? Eller kan Du faktiskt belägga att jag ,Daniel Spansk, är anhängare av den av Hitlertyskland påbjudna läran?
Ha’t gott! /D
12 mars, 2010 den 9:12
Jag tänker inte be om ursäkt, Danne, även om det jag skrev förvisso var litet tillspetsat. Om du hade något vett i skallen skulle du gå över till SD.
Jag har absolut INGENTING till övers för ett parti som i sina publikationer och på nätet beljugit och gjort ned mig och mina partikamrater så till den milda grad som ND gjort.
Om du vill höra ett mer sansat omdöme om ND kan jag sträcka mig till att kalla det seminazistiskt.
12 mars, 2010 den 10:57
SMB har nu bett Stellan om ursäkt och ska komma med en rättelse.
13 mars, 2010 den 11:20
Jo, jag såg det. Han har skrivit några rader om den här pinsamma historien på http://www.smb.nu.
Jag har hela tiden trott att Per-Anders är en sansad person. Så jag kvarstår i SMB. Trots allt har de ett helt unikt bokutbud och en ny, förnämlig tidskrift i ”Krigens historia”.
Men jag hoppas verkligen att den överambitiöse PK-snubbe som gjorde sig skyldig till fadäsen får sig en rejäl åthutning!
13 mars, 2010 den 12:49
Ha ha…snyggt jobbat hälsar en värmlänning och SD!…
13 mars, 2010 den 9:10
Förbehåller rätten att själv kalla mej frisk och med massor av vett i skallen.
Eftersom jag anser att det finns en etnisk grupp som sedan länge hetat Svenskar, givetvis med assimilerade individer från andra folk (exmpel Valloner) och detta är något som SD förkastar, så är SD inget för mej.
Så länge SD förespråkar massassimilering av afrikaner, araber, och andra folk som skiljer sig starkt från de nordiska folken, så tror jag tyvärr att ingen skillnad kommer att uppnås med SD’s politik. Jo, kanske en lite mildare takt på invandring, men annars ingenting.
mvh /D
13 mars, 2010 den 11:22
Ja, ni järnhårda ”rasrenare” får väl fortsätta er kamp med användande av hela batteriet av smutsiga metoder.
13 mars, 2010 den 6:05
…en amerikansk jornalist frågade mig under senaste Salemmanifestation om inte t.e.x syrianer som grupp inte kunde vara lika goda bärare av svensk kultur som oss nordbor.
Jag svarade att jag inte trodde så, men det har föga med att syrianer sjulle vara av ”smuttsigare” ras än nordbor.
Jag ställde även frågan till journalisten om han tror att europieiska invandrare till
Amerika var lika goda bärare av den indianska (native amerikan) kulturen.
Och han insåg ju att så var INTE fallet.
Tommy, om ditt enda argument mot nationaldemokratin är ”rasrenare” o.dyliga tillmälen, så har du ju inte läst på. Och det brukar du ju faktiskt göra i andra ämnen.
Så varför??
mvh /D
14 mars, 2010 den 2:47
Jag har läst på alldeles tillräckligt.
Bland annat har jag funnit att i Nationell idag omnämns alltid Israel och USA i negativa ordalag och stryks antisemitiska personligheter såsom Mohammad Omar medhårs.
Du kan heller knappast förvänta dig att jag skall se speciellt positivt på ett parti som gör allt möjligt och lite till för att med snuskiga metoder misstänkliggöra och svärta ned min person.
Men desperationen är väl svårkontrollerbar inför prospektet att ND förlorar sin bas i Södertälje/Nykvarn.
Måste ju kännas lite surt att kanske inte ens komma in i ett enda fullmäktige när man vill rädda Sverige…
13 mars, 2010 den 7:07
…när man i media påstår att det heter ”ett media”, detta trots att media är plural; faktum är att det heter ett medium, flera media.
Ett medium, flera medier…media är anglosaxiskt!
14 mars, 2010 den 2:49
Nej, Jens, ”media” är ursprungligen latin.
Men visst, jag skriver själv mestadels ”medier”.
14 mars, 2010 den 7:41
Vet inte varför du intar en sådan tråkig inställning till mej, då det är jag som skriver här och inte Nationaldemokraterna som parti. Men du har väl dina orsaker förstår jag?
Men i ett försök att mjuka upp språket, mano e mano, så fortsätter jag gärna med en del frågor, till dig som person.
Då jag inte är motståndare till SD, utan endast konfunderad över den politik partiet SD driver i olika sakfrågor, undrar jag över om Du som person anser att etnicitet inte har någon som helst betydelse i fråga om kultur och samhällsbygge.
Exempelvis, jag anser det finnas mängder av duktiga, godhjärtade och strävsamma syrianer/assyrier.Framförallt i Södertälje. Men för den delen är min uppfattning den att de inte på något sätt strävar efter att bära vidare den kultur som dina och mina förfäder passerat vidare till oss. Jag tror, och är övertygad om att denna grupp strävar hårt och målmedvetet efter att upprätthålla sin historia och kultur. Detta har jag också fått bekräftat av en del ledande profiler från assyriska/syrianska gruppen.
Således tror jag att om dagens situation fortsätter så kommer vi se en växande enklav av dugliga, strävsamma och godhjärtade assyr/syrianer som kundkurerar med vår egna etniska grupp.Ofta med politiska fördelar för assyr/syrianerna de den rådande hegemonin inom elitpolitikerna talar om för oss svenskar att vi äro rasistiska då vi protesterar mot för oss förfördelande politik.(ta del av ND research inom penningfördelningen inom stadsdelarna inom Södertälje.) http://www.nd.se
Därför anser jag att det som måste till är ett upprop inom världssamfundet för en egen autonomi för denna grupp.
Vad gäller USA och Israel. Dessa krigshetsande och samverkande stater står för en mängd lidande världen över. Som du vet är både jag och Nationaldemokraterna som parti motståndare till imperialism och överhöghet gentemot andra folk. Och så länge dessa stater står för förtryck av andra så skall deras politik också motarbetas.
Dessutom är den amerikanska skräpkulturen inget jag imponeras av, gör du?
Angående kommunmandaten i Södertälje så är jag inte orolig, SD har visat i Södertälje vad de går för (eller inte går för s.a.s)
Men visst skall jag erkänna att ni möjligen kan rida på vågen av övrig framgång. Men du kan ju inte påstå att SD lyckats prestera så värst i Södertälje hittills.(har sett Åkesson en (1) gång där och då vågade han som vanligt inte ta debatt med oss, något han avkräver samtliga andra partier.
Det har däremot ND gjort.
mvh /D
14 mars, 2010 den 8:00
Som jag ser det är såväl svenskar som assyrier/syrianer/kaldéer delaktiga i den kultur som jag ser som viktigast vad beträffar svenska förhållanden, det vill säga den kristna. Då spelar det inte så stor roll var man är född.
USA räddade världen undan auktoritarianism och totalitarism inte under ett utan tre världskrig: WWI, WWII och Kalla kriget. Allt som i övrigt sägs om detta land blir då ganska ihåligt.
ND:s inställning till Israel beror på att ni inte gillar judar över hövan, det är meningslöst att försöka maskera den som någonting annat, bäste Daniel.
Det glädjer mig slutligen att du inte oroar dig över kommunmandaten.
21 april, 2010 den 8:26
Tommy du har en mycket begränsad insikt (typ n0ll) i hur korrupt och degenerat USA egentligen är. Får du din historiekunskap från Hollywoodfilmer? USAs inträde i första världskriget var när det redan var slut och orsaken torde snarast ha varit att man ville vara framme och roffa vid fredsförhandlingarna. USA hade ju 1898 käkat upp Kuba och Filippinerna genom ett snabbt överraskningskrig mot Spanien och nu ville man knapra lite på Tyskland.
Under andra världskriget (som man gjorde sitt bästa för att gå med i genom diverse provokationer, japanerna nappade till slut) så sålde man vapen till desperata allierade mot betalning i guld, efteråt så satt USA med större delen av världens guld i sin valutareserv. Sen kunde man trycka upp dollars och ge ut dem som guldcertifikat, detta funkade till slutet av 60talet då fransoserna krävde att få växla in sina dollars i guld, något som det naturligtvis inte fanns täckning för. Då övergav man guldmyntfoten och skapade oljedollarn genom att man tvingade gulfaraberna att ta betalning i dollar endast, sen fortsatte man att finansiera sitt leverne genom att trycka pengar. USAs ekonomiska historia sen 1945 är en enda lång löpa utför finansierad av roffandet under andra världskriget. USAs ”seger” i kalla kriget beror till 100% på att kommunism faktiskt inte fungerar och att Sovjet därför dog sotdöden av egen oförmåga.
Inom detta årtionde lär USA trilla ihop pga sin egen livsoduglighet. Landet är inte ens en nationalstat utan snarare en mångkulturell ekonomisk zon, att ha USA som föredöme som svensk nationalist är något irrationellt. Enligt John Williams på shadowstats så lär kollapsen komma i form av hyperinflation runt 2014-15 någon gång.
21 april, 2010 den 9:21
Jag bortser från din korkade retorik och går direkt på sakfrågorna.
1. Första världskriget var inte slut när USA gick med 1917. Det slutade 1918. USAs insats var helt avgörande för krigets utgång, det tror jag vem som helst som inte har ideologiska skygglappar inser.
2. Bla bla bla. The bottom line is: om inte USA hade gått med i kriget hade Japan/Tyskland segrat.
Och vem har sagt att jag är svensk nationalist? Jag är en västerländsk konservativ mer än något annat.
14 mars, 2010 den 8:03
På förekommen anledning skall sägas att jag accepterar nästan vilken sorts kommentarer som helst.
En av de typer kommentarer jag INTE accepterar är substanslöst, okoncentrerat svammel utan poäng och röd tråd.
14 mars, 2010 den 10:12
Kortfattat,är du verkligen en svensk nationalist?
Är du för det folkhem som Per-Albin Hansson stod för på den gamla tidens trygga Sverige?
Du vet väl att Socialdemokraterna stal många av de socialpolitiska punkter som NS Tyskland byggt upp?
Jag har tagit upp källor till att det är sant.
De 44 punkterna som Socialdemokraterna tog fram 1946 tror jag det var och som sak kunnig tog man Per Engdal från Ny svenska rörelsen.
Det finns en skrift som behandlar hur Tysklands socialpolitik fungerade och där står fakta att sossarna kopierade detta och införde många av de punkterna.
När man skäller på sossarna och alla bidrag ska man veta dess ursprung.
SD idag är något helt annat än 1988 men om man valt en annan parti ledare en Anders Klarström avhoppad från NRP tror jag framgångarna skulle kommit fortare.
Jämfört med Danmark och Norge ligger svenska nationalism dåligt till.
Men det är skillnad på äkta nationalism och populism man rider på folkets missnöje.
Ett problem av många för SD är att partiet är splittrat i många frågor.
Varghatare som du och de som anser att vargen är ett naturligt inslag i den svenska naturen.
Det är väl fler renar som dödas av tåg osv.
Det är mycket större risk att möta en uppretad björn än att skadas av en varg.
Gunnar är ej parti ansluten.
Har haft parti verksamhet redan på 80 talet.
15 mars, 2010 den 12:07
OK då, Gunnar, jag antar att det där är det kortaste och minst svamliga du mäktar med.
Jag är en konservativ Sverige-vän på kristen grund snarare än nationalist. Har du några problem med det? Och nej, jag står inte för den politik den gamle amoraliske pacifisten, äktenskapsbrytaren och hänsynslöse maktpolitikern P A Hansson stod för trots hans förnämliga efternamn.
Jag ställer över huvud inte upp på myten om de ”gamla fina, trygga sossarna” – vilka ju slutligen bar frukt i Olof Palme, handplockad av landsfaderlige Erlander. Min uppfattning är att de har förstört Sveriges land med sin värdenihilism, hänsynslöshet, förakt för traditionella normer, inympande av bidragsberoende i befolkningen, oförmåga att se skillnad mellan Sovjet och USA och sin rashygienism.
Grunden för det svenska välfärdssamhället lades av framsynta konservativa och liberaler krings sekelskiftet 1900, men efter 1932 tog sossarna med sin patenterade hänsynslöshet på sig äran av att själva ha fixat detta. Läsa gärna Anders Edwardssons utmärkta svenska historiebok ”En annorlunda historia”.
Vilket naturligtvis inte utesluter att det även i denna byk fanns godartade personlighetsdrag. Är det idealiserande av det gamla folkhemmet du vill ha får du dock vända dig till någon annan inom SD.
En sak har du dessbättre rätt i – SD är i dag ett helt annat parti än 1988. Att det är högt i tak i partiet och att ej endast en enda uppfattning är tillåten tycker jag är en tillgång.
För övrigt är jag inte alls varghatare – vargar gör sig utmärkt i väl inhägnade habitat inom nationalparker och därmed jämförbart där de kan göra minimal skada och inte skrämma slag på folk.
15 mars, 2010 den 9:43
Om du nu påstår dig vara en vän av Kristendom och för dess värdegrund som samhällsfundament för Sverige, hur kommer det sig då att du och SD i övrigt ettrigt biter er fast vid judendomen och dess utövare? Jag tänker på er Israelretorik främst. Vad har denna med Sverige att göra?
USA? Har de verkligen hjälpt till med ett avskaffande av totalitärismen i världen, eller är det bara så att man infört sin ideologi i stället för den som Tyskland drev?
Nationalism vs liberalism/kapitalism.
För mig verkar det som om USA gärna ser sig som världsherrar, där de ständigt med hjälp av sin vapenmakt förtrycker andra nationer. Eller är det av ren vänlighet man bedriver anfalls och ockupationskrig i en handfull länder?
För mig är krigföring negativt, punkt.
mvh /D
ps. Är detta vad SD anser vara en assimilerad del av invadrarna?
http://www.nationell.nu/2010/03/12/bildbevis-pa-att-jimmie-akessons-traffat-irakierna/ ds
15 mars, 2010 den 12:23
Men snälla Daniel, kristendomen uppstod ju ur judendomen – det är därför man talar om den ”judeo-kristna etiken”.
Israel är, i likhet med Sverige, en kämpande demokrati som hotas av bland annat den primitiva islamska fundamentalismen. Israel kämpar för våra västerländska värden i sin del av världen.
Dina ord om USA visar väl främst att det svenska skolväsendet misslyckats kapitalt med historieämnet. Och om det nu är så att ”man infört sin ideologi i stället för den som Tyskland drev” så är man väl allt tack värd för det?
Det är nog bara ND och avgrundsnationalisterna till vänster därom som skulle föredraga nationalsocialism framför demokrati.
”För mig är krigföring negativt, punkt.” Du är alltså radikalpacifist, vilket ju var något överraskande för att komma från en nationaldemokrat.
Din länk går till en bild på Jimmie Åkesson som träffar bland annat en ledande sverigedemokrat från Södertälje (till vänster på bilden). Vad är det för speciellt med det?
Därmed är denna debatt avslutad.
17 mars, 2010 den 12:05
Hej, Tommy!
Ja, nog finns det mycket att bli förbajad över, men vid det här laget har man väl blivit så pass luttrad att man endast i mån av ork höjer ena ögonbrynet.
När man läser inläggen från sådana som ”Danne S” förstår man varför knäppgökarna ND alltmer marginaliseras. Från början handlade det om en stor grupp ur SD:s Stockholmsavdelning som bröt sig ur i tron om att de kunde konkurrera ut SD, men resultatet blev som visan om tio små negerpojkar.
Vad dessa knäppgökar aldrig förstod var att antisemitism och fosterlandskärlek aldrig kan förenas. De kallar sig patrioter samtidigt som de med sitt judehat avslöjar sin ideologiska hemvist. Som du mycket riktig påpekar ovan: Israel är i likhet med Sverige en kämpande demokrati.
En sann svensk patriot är den som bekänner sig till demokratin och därav solidariserar sig med mellanösterns enda demokrati. Tack och lov att SD slutligen kom till den slutsatsen, och därav gick segrande ur striden.
Vad beträffar sekten ND kommer de efter valet att vara så marginaliserade att det enda som återstår för dessa blir att samlas hemma i führer Marcs vardagsrum och sörja sin sedan 1945 bortgångne ideologiske führer.
20 juni, 2012 den 11:38
Till Daneil S !
Du skriver som du har förstånd till.
Det NationalSocialistiskaTyskaArbetarePartiet (NSDAP)
som du tycks hålla så högt, är faktiskt INTE ENS SVENSKT !
Det är Tyskt !!
Ditt användande av Tyska språket visar ju att du anser att vi ursvenskar skall plötsligt anamma den tyska sauerkraut-kulturen istället för vår ursvenska kultur med konungar som enar folken.
Min släkt som är dokumenterad till 1145 e.Kr. enligt krigsarkivets speciella bok som är skriven om min släkt, står INTE på din tyska sida.
VI ÄR SVENSKAR, både Svear, Östgötar, Västgötar, Närpingar m.m.
Du som är anhängare av den Tyska Marxistiska Socialismen där den utländske Österrikaren (lille Adolf) som tog sig till Tyskland (och som inte har ett enda sk-t med oss Nordbor (som dom kallar för Teutoner och tillber som Gudasöner). Vi stolta ursvenskar vill INTE alls ha Daniels unkna Socialistiska utländska smörja. VI ursvenskar som inte vill ha denna utländska smörja till Socialistisk republik och annat som dessa socialister vill ha, till er har jag bara en sak att säga.
LÄMNA VÅRT LAND OCH ÅK TILLBAKA TILL UTLANDET, TYSKLAND, ÖSTERRIKE och SMUTSA INTE NED VÅRT URGAMLA LAND SOM DINA KOMPISAR I UTLANDET ALLTID SETT UPP TILL !
Hälsningar med URSVENSKT STÅL till Ytlänningen Daniel S.
Från äkta blond med stålblå ögon, ursvensk.
Signaturen URSVENSK
(PS: Daniel S(-ocialist)Varför hyllar Ni Socialister de Indiska mörkhyade markätande utlänningarna, som inte har ett enda dugg med oss Teutoner att göra. Snacka om socialist-heilande blattekärlek DS.)
20 juni, 2012 den 11:48
OBS jag är icke medlem av SD men dessa står ju i alla fall för ett äkta svenskt alternativ som ser det svenska som deet viktiga. Till skillnad från Daniel S. som hyllar de tyska, österrikiska, Indiska och övriga ytländska stollerierna. Men så lämna då vårt ursvenska land och åke hem dit du tycks trivas. För svensk är du baske mig inte.
Herr Tommy Hansson.
Tack för en trevlig blogg som ma verkligen är i behov utav 🙂
Jag undrar om inte ni i SD skulle kunna slå ett slag för att återinföra alla fyra (4) verserna uti vår nationalsång, så att det återigen blir lite mer begriplig. Jag har ett oficiellt original från 1910 där man verkligen blir varse varför man vill vara svensk.
Ursäkta mig om jag blir lite upprörd utav Daniels förvirrade utländska vurmande. Han tycks vara Tysk eller från Indien. Inget fel i det men dessa utlänningar skall icke komma och diktera för oss ursvenskar hur vårt land skall vara.
Önskar dig Tommy en trevlig midsommar och Johannes Döpares dag.
(Sedär en äkta ursvensk kombination sedan 1000 år)