Israelhatarnas gycklarfölje
Sedan de elva personer med svensk anknytning som medföljde den omskrivna konvojen mot Gaza beretts tillfälle att gråta ut i media – och därtill backats upp av hela det politiska etablissemanget med utrikesminister Carl Bildt i spetsen – är det kanske dags att sätta sig ner och reda ut vad som egentligen hänt.
När det gäller fartyget Mavi Marmara, där nio så kallade aktivister av turkisk extraktion dog under en sammanstötning med Israeli Defence Forces (IDF), har israeliska videofilmer klart visat hur sammanstötningen uppkom. När israeliska kommandosoldater firade sig ner mot övre däck från en helikopter blev de brutalt angripna med järnrör, knivar, slangbågar och stolar av ”aktivisterna”, vilka uppenbarligen hade planerat sin attack ytterst sorgfälligt. Se video via nedanstående länk:
http://www.youtube.com/watch?v=0LulDJh4fWI&feature=player_embedded
Någon eller några av soldaterna slängdes överbord, och på videosekvenserna kan man se hur ”aktivister” slår neråt vattnet för att hindra dem att sätta sig i säkerhet.
Aktivister, förresten. I realiteten rörde det sig uppenbarligen av ideologiskt välmotiverade jihdister, med eller utan anknytning till al-Qaida, som nu såg sin chans att döda några judar. Man undrar vad Mattias Gardell och Edda Manga, de två Hamas-sympatisörer med svensk anknytning som fanns ombord Mavi Marmare, hade förväntat sig att israelerna skulle göra.
Eftersom de troligen inte medvetet ville låta sig dödas för den goda sakens skull valde de att försvara sig och sitt land, ett land som säkert ingen av jihadisterna inklusive Gardell och Manga vill låta dem behålla.
Hamas på marsch – att utplåna Israel är vad som gäller.
Personligen är jag som sagt övertygad om att de turkiska jihadisternas vidlsinta attack var noggrant förberedd och att den måste anses vara en välplanerad provokation riktad mot staten Israel i syfte att få så mycket internationell uppmärksamhet som möjligt.
Nio döda kan synas vara ett högt pris att betala, men då skall vi komma ihåg att det här klientelet i regel inte har något särskilt emot att lämna detta jordiska för att i stället få tillfälle att förlusta sig med 72 jungfrur i det muhammedanska paradiset. Därom vittnar otaliga självmordsmördarattacker utförda av islamistiska fanatiker under det senaste decenniet.
Jihadisterna på Mavi Marmara valde bara ett annat sätt att vinna inträde till paradiset, även om de måste gräma sig över att de inte lyckades förpassa någon jude/israel till de sälla jaktmarkerna denna gång.
Vapen och tillhyggen hittade av IDF ombord Mavi Marmara.
Det måste i sammanhanget påpekas att ledningen för den israeliska militäroperationen under flera timmar försökte övertala besättningen ombord på Mavi Marmare att vända om och inte styra vidare mot israeliska farvatten. När detta inte lyckades fattades beslutet om att borda fartyget, ett beslut som stöds av USAs vicepresident Joe Biden från den eljest föga proisraeliska Obama-administrationen.
Kommandosoldaterna hade desslikes order om att inte öppna eld – faktum är att de var beväpnade med paintball-gevär! Först när det bedömdes att soldaternas liv var i fara gavs tillåtelse att avge verkanseld med pistoler.
Mattias Gardells påståenden om ”överlagt mord” från israelernas sida måste därför tas för vad det är: obalanserat prat i vädret från en person som har en gediget väldokumenterad bakgrund som proislamist och israelhatare gränsande till den oförfalskade antisemitismen. Gardell är professor i religionshistoria i Uppsala och en av initiativtagarna till initiativet Ship to Gaza; han är för övrigt äldre bror till komikern Jonas Gardell.
Några andra medlemmar i det israelhatarnas gycklarfölje som medföljde konvojen är Henning Mankell, framgångsrik kiosklitteratör och teaterman samt tvångsmässig vänsterradikal; Ulf Carmsesund, teolog och internationell sekreterare i den socialdemokratin närstående kristna Broderskapsrörelsen, vilken sedan lång tid tillbaka utgjort en pålitlig stödtrupp för terroriströrelsen Hamas. Vidare Miljöpartiets muslimske riksdagsman Mehmet Kaplan, tidigare presstalesman för Sveriges muslimska råd och ordförande i Sveriges unga muslimer; Henry Ascher, barnläkare från Göteborg och medlem i revolutionssekten Kommunistiska partiet samt Judar för israelisk-palestinsk fred; Dror Feiler, konstnär, tidigare israelisk medborgare men numera antiisraelisk provokatör som för något år sedan ställde ut en terroristförhärligande installation på Historiska muséet – även Feiler är med i Judar för israelisk-palestinsk fred.
Det behöver inte särskilt understrykas att Aftonbladet, antiisraelismens och den nya antisemitismens flaggskep bland svenska media, gick ut med krigsrubriker när det gällde att fördöma militäroperationen mot jihadkonvojen.
Allra minst överraskar det att kulturredaktrisen Åsa Linderborg – som för en tid sedan publicerade charlatanen Donald Boströms beryktade artikel om att israeliska soldater säljer organ från döda palestinier – med dessa ord öppet tar ställning för det blodbesudlade Hamas och mot Mellanösterns enda demokrati:
”Upphäv alla handelsavtal med Israel. Erkänn Hamas som Gazas lagligt valda regering. Ställ krigsförbrytarna och murbyggarna inför internationell domstol. Skicka dem till Haag!”
Sverige bör alltså, i Linderborgs makabra perspektiv, solidarisera sig med den jihadistiska terrororganisation gav upphov till det senaste Gazakriget genom att avfyra raketer mot civila områden i Israel, och som dessutom ända sedan man kom till makten i Gaza bedriver ett palestinskt inbördeskrig gentemot ärkerivalen PLO/Fatah.
Enligt Linderborg skall Israel heller inte tillåtas skydda sig mot den fega krigföring som palestinaterroristerna, i form av självmordsmördarbomber och andra grymma attacker, ägnar sig åt och som har kunnat hejdas endast tack vare den förkättrade skyddsbarriären (”muren”). Tvärtom – Linderborg vill kriminalisera sådant självförsvar!
Att vänsterkartellen S, V och MP skulle söka nyansera det som inträffat i anslutning till Israels territorialvatten var självfallet inte väntat – såväl Mona Sahlin som Lars Ohly brukar trivas förträffligt i sammanhang där Israels flagga bränns och Hamas motsvarighet vajar för vinden. Av höga företrädare för Sveriges regering hade man dock åtminstone teoretiskt förväntat sig en ansvarsfull reaktion.
Tyvärr har emellertid Carl Bildt än en gång bekräftat bilden av sig själv som en person som hyser betydande motvilja mot staten Israel och närmast ryggmärgsmässigt ställer sig på palestinaarabernas sida. Bildt har i skilda media varit frikostig med ord såsom ”övervåld”,”brott mot folkrätten”, ”kidnappning” och så vidare. Han har också villigt låtit sig avfotograferas sig i sällskap med Mankell, Gardell et consortes och därmed givit Hamas sitt indirekta och troligen helt medvetna stöd.
– Härtill är jag nödd och tvungen…Carl Bildt ler ikapp med Israels förra utrikesminister, Tzipi Livni.
Carl Bildt gjorde sig redan som studentpolitiker med anknytning till Fria moderata studentförbundet (FMSF) känd som en varm palestinavän, bland annat genom att lägga en motion i den andan vid FMSFs förbundsstämma i november 1991. I andra sammanhang, såsom i tidskriften Svensk Linje, skrev Bildt hyllningsartiklar om Östtyskland.
Att ta ut de utrikespolitiska svängarna som studentpolitiker är tillåtet, och Bildt var bara en i raden som gled åt vänster under de röda åren på 1970-talet. När Bildt nu som utrikesminister går till överdrift och ansluter sig till det israelhatande gycklarföljet är det en betydligt allvarligare historia. Bildt kunde åtminstone ha rådgjort med någon som begripit bättre innan han öppnade munnen, kan man tycka. Frågan är dock om han på allvar velat höra divergerande åsikter i frågan.
Jag tror i och för sig inte Bildt känner någon påtaglig samhörighet med Mankells med fleras politiska ideologi – sannolikt är det den gamla överklassens nattståndna avsky för judar och det judiska som spökar. Det är dock ett faktum att Bildts namn stundom kommit upp när personer insatta i spioneri och underrättelsetjänst diskuterat möjligheten av att KGB under en följd av år haft en ännu ej avslöjad agent högt upp i den svenska politiska hierarkin.
Propagandaspektakel av det här slaget har regelmässigt en humanitär fasad, och i Gaza-konvojernas fall rör det sig om laster med förnödenheter såsom mat, cement och armeringsjärn. Det hör dock till saken att den israeliska regeringen erbjudit sig att låta fartygen ankra upp utanför Gaza och sedan frakta förnödenheterna landvägen till den behövande befolkningen. Detta har dock inte behagat konvojarrangörernas israelhatare, som till varje pris velat ta sig till Gaza med allt vad det innebär av sammanstötningar med israeliska sjöstridskrafter.
Allt tal om ”brott mot folkrätten” klingar för övrigt påfallande ihåligt. Gaza är ett område där det råder krigstillstånd ända sedan Hamas röstades fram till makten 2005 som en reaktion mot den inom PLO/Fatah utbredda korruptionen och maktmissbruket. Självklart måste israelerna tillåtas försvara sitt territorium mot fientliga provokatörer när dessa närmar sig israeliskt territorialvatten.
Att den svenska alliansregeringens av sina uttalanden att döma, främst då genom Carl Bildt som sympatiserat med palestinierna sedan han var fjunig studentpolitiker, inte har detta klart för sig är utomordentligt allvarligt.
Explore posts in the same categories: Aftonbladet, al-Qaida, Åsa Linderborg, Östtyskland, Carl Bildt, Donald Boström, Dror Feiler, Edda Manga, Fatah, Gaza, Haag, Henning Mankell, Henry Ascher, IDF, Islamism, Israel, jihadism, Joe Biden, Jonas Gardell, judar, Judar för israelisk-palestinsk fred, Lars Ohly, Mattias Gardell, Mavi Marmare, Mehmet Kaplan, Mellanöstern, Mona Sahlin, Obama, palestinaaraber, PLO, Ship to Gaza, Svensk Linje, Sverige, Tzipi Livni, Ulf Carmesund, Uppsala
5 juni, 2010 den 10:11
Jättebra Tommy! jag håller med till fullo,och jag stödjer Israel till 120%
5 juni, 2010 den 5:57
Vill bara tacka för en välskriven och faktafylld artikel. Det är tyvärr unikt i dagens Sverige.
7 juni, 2010 den 1:40
http://lt.se/nyheter/debatt/1.848742-medveten-provokation-mot-israel
Tack, Fredrik. Se länk till ovanstående debattartikel jag fick in i LT också!
5 juni, 2010 den 9:50
Om folk läste annat än svensk media ändå
6 juni, 2010 den 12:31
Det slår aldrig fel – så fort Israel dyker upp i nyhetsflödet bekänner svensk media färgen, och genast görs en stor tupp av en liten fjäder.
Lyssnade bl.a. på brittiska BBC vars rapportering om händelsen i Medelhavet var betydligt mer balanserad och objektiv och behandlades dessutom som en av nyheterna i mängden. I Sverige däremot har händelsen ifråga pumpats upp i kollosala dimensioner och radio, TV och tidningar har ju fullkomligt frossat i antisemitism hela veckan.
Men vad är väl annat att vänta av journalister utexaminerade från kommunisthögsk…. jag menar, journalisthögskolan.
6 juni, 2010 den 9:05
Dessutom kom ju händelsen lämpligt för medieetablissemanget, då ju SD samma dag presenterade sig skuggbudget.
6 juni, 2010 den 9:25
Se videon där ett gäng israeliska artister kommenterar händelsen:
7 juni, 2010 den 1:42
Tack för dina bidrag, Jacob !
6 juni, 2010 den 10:41
Måste nog påstå att du har missat något fundamentalt viktigt. Israel gick till angrepp mot dessa fartyg på internationellt vatten. Något de inte hade någon som helst rätt till enligt internationell rätt. Besättningen hade all rätt i världen att slå bort angriparna oavsett om dessa är israeliska soldater eller om dessa hade varit somaliska pirater. Så enkelt är det. Att israeliska soldater då väljer att skjuta människor i bland annat bakhuvudet och i ryggen från nära håll är för mig inget annat än överlagt mord.
Oavsett vad man anser om konflikten så är detta ren och skär fakta. Ställer man sig bakom detta så får man nog fundera en stund över vad man har för människosyn.
I övrigt så stödjer jag varken israelisk statsterrorism eller muslimisk terrorism. Jag stödjer ej heller judisk rasism och jag stödjer ej heller islamsk extremism. Vad jag däremot stödjer är humanism…
7 juni, 2010 den 11:18
Du har fel.
IDF meddelade i förväg att man var på väg mot fartygen och försökte även övertala besättningen att vända om. Detta kan inte anses bryta mot någon ”folkrätt”.
”Judisk rasism”…kom igen!
7 juni, 2010 den 1:16
Läs den här utmärkta kartläggningen av vad det var för personer på de skepp som bordades:
http://kulturkrig.blogspot.com/2010/06/manniskorna-bakom-ship-to-gaza.html
7 juni, 2010 den 1:43
Tack för det – en skön samling människor…
Det var väl bara Jan Guillou, Jan Myrdal och Göran Rosenberg som saknades.
7 juni, 2010 den 5:31
Detta videoklipp talar för sig själv(Go back to Auschwitz):
7 juni, 2010 den 11:37
Osmakligt men knappast ett argument för att skjuta människor till döds genom skott på nära håll i ansikte eller rygg.
8 juni, 2010 den 11:06
Är ens eget liv hotat siktar man kanske inte mot benen i första hand, eller vad tror du?
8 juni, 2010 den 10:33
Då går man inte och leker sjörövare heller? Stackars legoknektar med den främsta militära utbildningen i världen…
En fråga. Varför censurerade du bort mitt förra inlägg där jag tog upp min syn på judisk rasism?
9 juni, 2010 den 10:32
1. Det är inte fråga om ”legoknektar” utan om värnpliktiga.
2. ”Leker sjörövare” gör man nog inte när man försvarar sitt land mot skepp fullastade med krigsmateriel.
3. Jag bestämmer själv vilka inlägg till min blogg som platsar, tack så mycket.
9 juni, 2010 den 11:45
1. Värnpliktiga? Du menar alltså att elitsoldater som arbetar för den israeliska armén är att jämföra med lumpare? Konstig jämförelse isf. Verkligheten ser lite annorlunda ut.
2. Inte ett enda krigsmaterial fanns i lasten. Däremot byggmaterial så att infrastruktur kan byggas. Infrastruktur som har bombats av just Israel. Med det synsättet så kan man ju gå hur långt som helst. Bush sade massförstörelsevapen om elanläggningar i Irak. Israel säger krigsmaterial om byggmaterial i lasten på några båtar. Att det hela skedde på internationellt vatten är dessutom ganska solklar syn på en aggresiv form av imperalism. Något som rimmar illa med en sund form av nationalism som du företräder rent politiskt.
3. Självklart så bestämmer du själv vad för form av inlägg du vill ha på din blogg. Dock så är det ju minst sagt komiskt att du ej har förmågan att bemöta. Känns lite som om du inte klarar av att debattera.
Israels politik och ageranden ska kunna kritiseras och debatteras precis lika mycket som de islamska kvinnohatarna och som den oansvariga invandringspolitiken i Sverige. Du verkar dock vara av en annan åsikt. Varför kan man ju undra… Är du judisk sionist själv Tommy?
9 juni, 2010 den 12:29
1. Du skrev ju själv att Israel har den bästa militärutbildningen i världen. Värnplikten är dessutom fyraårig.
2. Du har helt fel. Studera bilden med beslagtagna vapen på min blogg – utgår ifrån att du har normal syn. Det framgår dessutom av flera videor att lasten ombord Mavi Marmara bestod av tyngre tingestar än så, såsom granatkastare. Vilket inte är så konstigt, då besättningen ombord till betydande del utgjordes av militanta jihadister.
3. Jag debatterar ju nu!
Jag är inte judisk men har inget särskilt emot att betraktas som ”sionist”. Vilket noga taget endast betyder att jag är helt och hållet för judarnas rätt att ha ett eget nationellt hemland – och dessutom att försvara detta.
Därmed sätter jag streck i debatten med dig.
10 juni, 2010 den 1:10
Tommy!
Har du sett Henrik Johanssons artikel på Motpol och SDU:s uppföljning i form av ett utspel mot KDU och SSU?
http://henrik.motpol.nu/?p=185
http://sdu.nu/2010/06/09/sdu-kraver-svar-om-undfallenhet-for-rasism-fran-ssu-och-kdu/
Pockar inte detta på en kommentar från din skarpa penna?
(Jag beklagar att jag avviker från ämnet, men jag tyckte att KDU:s och SSU:s osedvanligt grova klavertramp förtjänar att uppmärksammas.)
10 juni, 2010 den 11:06
Kanske det.
Dygnet har dock bara 24 timmar, och det är så mycket annan nu som pockar på min uppmärksamhet.
10 juni, 2010 den 11:10
Signaturen Nils har i ett inlägg inskickat efter det att jag satte streck i debatten dristat sig till att förmoda, att jag skulle sakna argument och att det är därför jag sätter streck.
Det är givetvis fritt fram att tro det för den som vill. Det verkliga skälet är dock att det i min smak blir onödigt tjatigt om samma debattörer håller på och pennfäktas alltför länge i samma ämne.
Tre, max fyra inlägg var kan väl vara ett lämpligt riktmärke.
10 juni, 2010 den 10:03
Vart går enligt dig gränsen för var Israel har rätt att ”försvara” sitt nationella hemland.
Vi har sett att internationella vatten är OK. Varhelst annars?
Själv tycker jag att Israelerna skulle kunnat vänta in fartygen till hamn och där genomsöka dem. Att gå in med artilleri och kommandogrupper mot slangbellor och stolsben är för mig overkill och helt orättfärdigat.
Inlägg 1.
11 juni, 2010 den 9:48
Jag litar här på Israels regerings och väpnade styrkors omdöme, Danne.
Och som du säkert egentligen vet, och som framgår härovan, så var ”slangbellor och stolsben” inte de enda vapen jihadisterna förfogade över.
11 juni, 2010 den 1:53
Nävisstja, man fann tydligen något hemmabygge till GRG eller liknande. Men upptäckten av denna gjordes, om jag inte har fel, väl inne i hamn?
Jag tror att det är något genaraliserat att kalla samtliga ombord på Mavi Marmara för jihadister. Likväl det är att kalla alla judar, på en given plats för sionister.
Jag undrar över hur Din syn på hur palestinier skall få i hamn förnödenheter och konstruktionsmateriel enär Du hävdar Israels rätt att, enligt mig, med stort godtycke kunna anfalla fartyg på internationellt vatten. Det blir ju lite moment 22 för palestinierna om de varken via Israel, Egypten eller havsvägen kan få fram ens det mest akuta behovshjälpen.
Vad anser du om tvåstatslösning? Om detta inte är en väg, vilket skulle kunna vara det för att nå en varaktig fred i området? Det måste ju ändå ligga i allas intresse. Även vårat!
I slutändan är ju konsekvensen av Israels ockupation den att många muslimska flyktingar m.m tar sig till Europa och lilla Svedala.
Inlägg 2
11 juni, 2010 den 11:10
Till danne spansk,
Då det verkar som att du inte är påläst så kanske jag kan hjälpa dig på vägen. Du må ha en egen åsikt, men du kan inte ha en egen verklighet.
Ingen har kallat samtliga ombord på terrorbåten för jihadister. Där ljuger danne spansk. Båten hade flera hundra ombord och det fanns en del av dessa som hade planerat överfallet på soldaterna och som också genomförde det. Med knivar och järnrör. Soldaterna hade paintball gevär. IDF Naval Special Forces hade också pistoler i hölstret som de till slut blev tvingade till att använda. Helt klart i självförsvar.
danne spansk borde veta att palestinierna har röstat fram Hamas, en terrororganisation som har som största mål att förinta Israel (samman med Iran, Syrien och andra). Tack vare Israel så har Gaza förnödenheter i överflöd. Israel kör in förnödenheter dagligen så att ingen skall svälta. Vad Israel gör för boende i Gaza är en otrolig hjälpverksamhet som ingen annan når upp till. Trots att det är Hamas som styr och ställer där. Det finns ingen akut behovshjälp i Gaza, det har Israel sett till. danne spansk vet inte vad som händer, alternativt pratar osanning.
Vad däremot Israel inte vill, är att Iran och andra fiender skall ha möjlighet att smuggla in vapen till Gaza där redan idag det skjuts en förfärlig massa raketer emot Israel dagligen.
Vad gäller det rättsliga att möta en konvoj på internationellt vatten så har Israel rätt även i detta. När man misstänker att någon försöker bryta en laglig blockad så behöver inte försvararna vänta tills fullbordat faktum, man kan intervenera innan gränsen för blockaden nås.
Dessutom så är brytande av en laglig blockad en krigshandling vilket gör att samtliga ombord (inberäknat dussinförfattare och andra kommunister från Sverige) inte räknas som civilister i en eventuell rättegång. Tyvärr så har Israel valt att inte följa upp det som hände juridiskt.
Jag vet att vänstern i Sverige söker att förljuga Israel så gott de kan. Vänstern är judehatare så till den milda grad att de väljer att liera sig med islamister/terrorister. Det är upp till oss andra att se till att de inte lyckas.
14 juni, 2010 den 11:20
Väl skrivet, Benke!
Jag skulle efter meningen ”Jag vet att vänstern i Sverige” vilja tillfoga ”inklusive ND och andra extrema nationalistgrupperingar”. Enligt mitt förmenande bör sådana grupperingar också ses som ”vänster”, eftersom de är mycket för företeelser såsom förstatligande, kollektivism, USA- och Israel-hat med mera.
14 juni, 2010 den 6:11
Nationalsocialism och Kommunism är kollektivistiska och antidemokratiska ideologier. I dessa utopiska samhällssystem har individens fria vilja intet värde.
http://www.marknadskraften.com/artiklar/kom_naz.shtml
ND kan nog inkluderas i denna tveksamma gruppering. Skall man kanske se på spanjorer med samma kollektivistiska ögon, som Daniel Spansk ser på araber(Alla araber,muslimer, kristna, ateister)?
En humorklassiker med Benny Hill som jag tillägnar Daniel Spansk(tyvärr med nederländsk text, men DS som är bildad förstår givetvis engelska):
14 juni, 2010 den 10:19
Jag har inte kallat alla ombord ”jihadister”. Men det är ju uppenbart att de turkar som laddat upp med livsfarliga vapen och försökte slå ihjäl de israeliska soldaterna var det. Naturligtvis kan man inte heller kalla alla judar ”sionister”.
Sedan har Hamas självt medvetet avvisat hjälpsändningar av verkliga förnödenheter till Gaza. I själva verket är man uteslutande intresserat av betong och armeringsjärn, som kan användas bland annat till att uppföra militäranläggningar, och vapen.
Jag är, precis som Israels regering, i princip för en tvåstatslösning. Det är dock knappast stor mening med att försöka implementera en sådan så länge Hamas har som yppersta mål att utplåna staten Israel.
14 juni, 2010 den 7:38
Om någon bör ställas till svars för det olyckliga som hände på havet är det främst befälhavaren ombord på Mavi Marmara, det fartyg som till skillnad från de övriga vägrade lyda order när israelerna varnade.
Vi vet ju att deras svar löd: ”Go back to Auschwitz”.
Fartygets kapten är ju alltid ytterst ansvarig för vad som inträffar till havs.
Vill också tacka signaturen ”Benke” som med sitt insiktsfulla inlägg borde gett ”Daniel Spansk” och andra klent pålästa ”folkhems”-antisemiter ett ordentligt kunskapslyft.
När sådana individer benämner ”palestinier” lyser historielösheten med sin närvaro. Sanningen är att någon palestinaarabisk statsbildning har aldrig existerat. Det lilla område som idag utgör staten Israel var till 1800-talets mitt närmast obebott innan judiska bosättare, i synnerhet från Östeuropa, gjorde det beboeligt. De araber (muslimer) som idag kallar sig ”palestinier” flyttade in i området under första hälften av 1900-talet. Kan upplysa om att före den moderna staten Israels bildande 1948 var ”palestinier” benämningen på den judiska befolkningen i området. Den tidning som idag heter ”Jerusalem Post” kallades ”The Palestine post” när den startade 1940. Att kalla en arab (muslim) för ”palestinier” var på den här tiden närmast en förolämpning, då denna benämning ansågs nedlåtande och därmed mer ämnad för judar.
Först efter nederlaget i sexdagarskriget 1967 upptäckte araberna att de hade förlorat en nation, det s.k. Palestina, och där börjar det propagandakrig som bevisligen lyckats då alltför många idag tror att det funnits ett arabiskt Palestina. Här bevisades Joseph Goebbels tes, att om en lögn får upprepas tillräckligt många gånger blir den till slut sanning!
I och för sig kan även jag vara för en tvåstatslösning förutsatt att den är realistisk. En titt på kartan visar att det finns gott om stora arealer för en s.k. Palestinastat, varför inte en tjugondel av Saudi-Arabien exempelvis.
Men vi som följt denna konflikt genom åren vet att målsättningen är endast att förinta Israel och islamisera hela området och ingenting annat.
Som fosterlandsvän och Sverigedemokrat är det därav naturligt att sympatierna ligger hos israelerna, och det är glädjande att SD slutligen kommit till samma insikt.
Leve Sverige, shalom Israel!
J
14 juni, 2010 den 8:29
skall villigt erkänna att jag icke lusläst vare sig den judiska eller den palestinska/arabiska/f.d judiskt/palestinska historian till fullo.
Detta är oväsentligt ur mitt frågeperspektiv.
Jag skulle vilja fråga både Henke och Jacob som otvetydigt ställer sig på den israeliska sidan.
Har, de som i dag benämns/kallar sig för, palestinier någon som helst existensberättigande?
Hur skall man enligt er arbeta för en lösning och varaktig fred? Om det nu är önskvärt enligt er.
Om nu Israel är alltigenom goda och välmenande mot de som bor i Gaza och Västbanken och försörjer de med all tänkbara förnödenheter, varför är då de alltigenom onda palestinierna så urbota dumma i huvudet att de väljer att för hand och spade gräva hundratals meter tunnlar under bl.a den egyptiska gränsen? De lever ju i överflöd av vad Israel tillhandahåller dem!
Jag är ingen varm Mamasanhängare, oavsett era halvtaskiga slutsatser. Men Hamas är de som vann valet. Olyckligt javisst, precis som att det är olyckligt av vi (ja inte vi som diskuterar här givetvis) svenskar valt Alliansen.
Skulle inte Henke och Jacob finna det en smula olustigt om en främmande makt hade så pass starka synpunkter på vad svenskarna valt fram i ett demokratiskt val att de valde att anfalla vårt land med militär?
Nik har helt rätt att den nationaldemokratiska ekonomipolitiken är mer vänster än höger. Människan ÄR en kollektiv varelse och med en gemensam ekonomi inom nationen måste den också se till kollektivet, och inte först och främst enskilda individers särintresse. Ej heller kan den vara helt frisläppt i ett kapitalistisk och globalistiskt system. Vi kan väl alla se vem eller vilka detta system gagnar?!
Till slut tackar jag Tommy H för för rakt, förutan citationstecken kring mitt namn, samt andra lustigheter, svar kring hur du ser på en tvåstatslösning.(eftersom vi håller med varann där, innebär det att du är en ”kryptonazist?” =)
inlägg 3 over’n out.
15 juni, 2010 den 2:29
Min bäste Danne Spansk, här följer mina svar:
DS: ”Har, de som i dag benämns/kallar sig för, palestinier någon som helst existensberättigande?”
J: Vilken fråga! självklart har varje människa ett existensberättigande. Problemet är att dessa araber (muslimer) har ju sedan barnsben blivit indoktrinerade att sionisterna är deras värsta fiende som stulit de land de aldrig haft. Sanningen är att deras värsta fiende är deras egna ledare som med berått mod låtit dessa människor leva i misär endast för att hålla hatet till Israel vid liv. När Israel på 1970-talet ville förbättra situationen för dessa flyktingar genom att på egen bekostnad bygga bättre bostäder i såväl Gaza som Libanon satte Arafat stopp. Redan på 1950-talet försökte dåvarande FN:s generalsekreterare Dag Hammarskjöld förmå de rika oljestaterna längs Persiska viken att ta emot dessa flyktingar. Dessa förhandlingar var långt gångna då arabförbundet genom egyptiske diktatorn Nasser satte stopp.
Arabledarnas mål är att genom att använda dessa flyktingar som slagträ fortsätta kampen för ett utplånande av staten Israel och en islamisering av området. Inte ens i deras ögon är en palestinsk stat av större vikt,
DS: ”Om nu Israel är alltigenom goda och välmenande mot de som bor i Gaza och Västbanken och försörjer de med all tänkbara förnödenheter, varför är då de alltigenom onda palestinierna så urbota dumma i huvudet att de väljer att för hand och spade gräva hundratals meter tunnlar under bl.a den egyptiska gränsen? De lever ju i överflöd av vad Israel tillhandahåller dem!”
J: Hamas skjuter dagligen in missiler mot civila mål i Israel. Dessa smugglas in genom dessa tunnlar. Man kan ju tycka att när nu dessa ”palestinier” fått en egen stat både såväl Gaza och på Västbanken (Judeen-Samara) borde de väl istället satsa på att bygga upp sitt eget land och en igen infrastruktur, de får ju bidrag från såväl oljeländerna, USA, och EU så det står ju knappast pengar i vägen. De skulle ju kunna bygga upp en nation och konkurrera med Israel iställer för att terrorisera. Om nu Israel är så rasistiskt som det påstås från vissa håll och för en politik som kan jämföras med apartheid i Sydafrika borde väl en ”palestinastat” inom lagom närhet vara ett perfekt hem för varje ”förtryckt” arab i Israel. Men så vitt jag vet söker ju sig dessa ”palestina”-araber till Israel titt som tätt för att klara av sin försörjning.
DS: ”Skulle inte Henke och Jacob finna det en smula olustigt om en främmande makt hade så pass starka synpunkter på vad svenskarna valt fram i ett demokratiskt val att de valde att anfalla vårt land med militär?”
J: Israel kämpar för sin existens mot terrorister som endast har som mål att radera landet från kartan. Ska man använda Sverige som liknelse, vilket du gör, så tänk dig då följande situation att innevånarna i enklaver som Rosengård, Rinkeby, Ronna, osv. börjar skjuta skarpt in på svenska områden. Vore det då fel av oss svenskar att försvara oss? Genom att israelerna vid statens uppbyggnad (första hälften av 1900-talet) var så generösa att de lät araber flytta in på deras uppbyggda områden uppstod samma kulturkrockar som det vi ser i vårat land idag på grund av den vettlösa invandringspolitik som här bedrivits det senaste 35 åren.
Ska i detta andetag upplysa dig om att majoriteten av de arabiska innevånare, s.k. palestinier, som befolkar Västbanken (Judéen-Samara) respektive Gaza har sitt ursprung i Jordanien respektive Egypten. Dessa områden ockuperades 1949 av respektive länder som helt i ockupationistisk anda lät den egna befolkningen flytta in på ockuperad mark. Att de flesta Gazaner har kriminellt förflutet har att göra med att Egyptens dåvarande diktator Nasser gav dömda egyptiska förbrytare alternativet att avtjäna straffet i egyptiskt fängelse eller bosätta sig som fri man i Gaza, för att där i gengäld deltaga i kampen mot Israel. Redan i mitten av 1950-talet pågick terrorn mot Israel för fullt från Gaza och intensifierades under nästa decennium vilket var en bidragande orsak till sexdagarskriget 1967.
DS: ”Hur skall man enligt er arbeta för en lösning och varaktig fred? Om det nu är önskvärt enligt er.”
J: Självklart är en fred önskvärd, tro inget annat, men dessvärre finns inte minsta skymt för en sådan, så länge de arabiska ledarna fortsätter odla hatet mot Israel och fortplantar detta i nya generationer. När Israel 1948 utsattes för det första anfallskriget från arabstaterna uppmanade dessa de i Israel bosatta araberna att lämna sina hus och ansluta sig till det jihad som skulle kasta judarna i havet. Som bekant blev det inte så och därav uppstod ett flyktingproblem som sedan dess har utnyttjats av arabsidan i alla dessa år. Man har inte tagit sitt ansvar, till skillnad från Israel som öppnade upp för alla de judar av arabisk härkomst som bokstavligen blev utkastade från sina hemländer. Skall också tilläggas att de israeliska araber (muslimer) som stannade kvar och kämpade för Israel fick därefter sina israeliska medborgarskap och är likvärdiga innevånare i mellanösterns enda demokrati.
Hur det ska lösas geografiskt kan en karta över området ge svar på. Israel är en pytteliten nation ungefär i storlek Småland och Blekinge som är överbefolkad, medan dess grannländer ståtar med kollossala glesbefolkade arealer. Om målet endast vore att ge dessa s.k. statslösa ”palestinier” ett hemland vore det den enklaste sak i världen, men kampen har ju ett helt annat mål.
En varaktig fred förutsätter att Israel får sina rätta gränser vilket inkluderar såväl Gaza, ett ökenområde där den första bosättningen sattes upp 1909 i form av en kibbutz, och Västbanken, det vill säga Judéen-Samara som judarna har historisk rätt till. Judar var från början benämningen på folk som var födda i Judéen, lika naturligt som man kallar en som är född i Småland för smålänning, eller i Värmland för värmlänning.
Jerusalem är den heliga staden för såväl judar och kristna och är därav den självklara huvudstaden i Israel, inte som nu Tel Aviv. Vad beträffar muslimerna är ju deras heliga stad Mecka!
14 juni, 2010 den 8:51
Ha ha ha…
Nej, frågan om hur man ser på en tvåstatslösning i Israel avgör inte om man är ”kryptonazist” eller inte.
16 juni, 2010 den 7:25
Om Tommy tillåter, då hans policy är att sträcka sig till 3 inlägg, vill jag bara tacka för svar från samtliga som tagit sig tid. Och samtidigt passar jag på att konstatera att vi inte alltid tycker likadant på fler punkter i ämnet.
Men så’n är världen.