Det är ett härligt land vi bor i!

Ni som brukar läsa min enkla blogg vet att jag hyser en uttalad klockarkärlek till Björn Afzelius. ”Affe” må ha varit kommunist, men han har skrivit oförglömliga låtar som framförts med unik känsla och inlevelse.

Länkar överst till en sång jag någon gång karaktäriserat som en alternativ nationalsång: ”Odysseus”. Odysseus var som bekant i Homeros diktning den grekiska mytens resenär nummer 1. I likhet med Björn har jag kuskat runt hela Sveriges land och har nog inte missat många städer och/eller orter.

Förutom min födelse- och hemstad Södertälje har jag en särskild svaghet för Boden, där jag hade förmånen att få göra min militärtjänst.

För visst är det ett härligt land vi bor i med dess vackra och skiftande natur från, som det brukar heta, Smygehuk i söder till Treriksröset i norr. Jag älskar verkligen Sverige. Vilket givetvis inte innebär att jag älskar dess regering. På den fronten är vi svenska män och kvinnor i sanning  värda ett bättre öde.

Och dessbättre har vi vart fjärde år rätt att ändra på regeringens sammansättning!

49Noje-tv-wiehesdag_623191v530x800

Explore posts in the same categories: Sverige

Etiketter: , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

5 kommentarer på “Det är ett härligt land vi bor i!”


  1. INFO //

    Håller med dig helt Tommy vi bor i et härligt land tänk bal på alla spökhus som finns här bal Borgvattnets spökprästgård etc, sköt om dig Mvh Ann-Mari PS Tommy vi åker inte heller upp till Värmland utan vi har avbokat det får bli en annan gång hoppas då att du följer med

  2. Tommy Hansson Says:

    Ja, det är ett intressant fenomen.


  3. INFO //

    Astrala lik är intressant men gripande Mvh Ann-Mari Piret


  4. INFO //

    Astralkropen är en del av vårt väsen den är ett väsensled i sig själv är en del av själen, där lever våra drifter begär, antipati sympati etc etc.Mvh Ann-Mari Piret PS Astrlakroppen lämnar människan vid döden och lösgör sig liksom eterkroppen gör


Kommentera

