Flickan från landet i syd (fritt efter Afzelius/Dylan)

SKNE_1~1

Om du reser till landet i syd
där vinden viner över slätterna
ta då med dig en hälsning till en som bor där
Till henne som en gång hade mig kär

Om du reser över Österlen
där rapsen växer och solen står hög
se då till att hon har en sjal om sitt hår
Att skyla och skydda om solen blir het

Och se efter åt mig hur hon kammar sitt hår
om det är ordnat i en fläta i nacken så rak
Jag minns ännu väl fastän ett år har gått
hennes ljuvliga hår som var färgat i brunt

Jag vet nog att hon minns mig ännu
kanhända hon glömt allt tråkigt som var
Jag kan se henne tydligt när natten är här
hon finns i min bön innan sömnen smyger på 

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etiketter: , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

