Om förståelse

 

cat-and-dog-1

Ja, jag tror jag förstår dig bättre nu
du säger att du vill återhämta dig
vara i fred ett tag, i fred från mig

Jag har inga problem att relatera till det
tycker rentav jag kan behöva vara i fred själv
och slicka mina sår litet grann

Men försök också förstå mig om det går
att det kan kännas svårt att inte veta
om du lever eller är död

Du är som vanligt förnuftig och uggleklok
och nu vill du kura ihop dig i ditt bo
kontemplera vilka möjligheter du har

Det är beundransvärt, tycker jag
skulle själv gärna vara lite mer så där eftertänksam
och inte låta spontaniteten ta över mitt hjärta

Men man kan inte ändra personlighet helt
bli en helt annan människa i ett nafs
i den riktning man önskar

Nu har jag lovat gå dig till mötes
låta dig återhämta dig som du vill
men förstå att längtan fortfarande bor i min själ

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

