Då är det för sent (att sluta älska varann)

220px-NancicarolinegriffithNanci Griffith, född 1953. Notera hennes kampanjknapp ”Nixon/Agnew”.

http://www.youtube.com/watch?v=XVUsMbHU4UM

I dag, när jag snart skall bege mig ut på ”stora gravrundan” – i mitt fall till kyrkogårdarna i Södertälje respektive Salem – tyckte jag det kunde passa bra att länka till en sång av den amerikanska countrysångerskan Nanci Griffith.

Sången heter ”It´s Too Late” och tillägnas alla par som upptäckt att det är för sent att lämna varandra. De har blivit på det klara med att de är bundna till varandra genom ett obrytbart band av kärlek och tillgivenhet. Då finns bara alternativet att stanna hos varandra för all framtid.

Jag har ju själv haft lyckan att få uppleva just ett sådant slags kärlek med min hustru Marika (1956-2010). För oss blev det otänkbart att bryta upp från varandra. Därmed inte sagt att allt var friktionsfritt mellan oss, långt därifrån. Men vi visste att vi var varandras öden och höll ut tills hon gick bort för snart fyra år sedan.

När jag senare i dag uppvaktar henne i minneslunden i Södertälje vet jag mycket väl att hon är och förblir mitt livs enda och riktiga kärlek även bortom döden.

Ja, Marika, jag kommer alltid att älska dig trots att jag är den jag är.

Sången tillägnas alla män och kvinnor som tar kärleken till varandra på allvar och stannar för att älska och stödja varandra i med- som motgång, i hälsa som i sjukdom, i nöd som lust. Det är ni som får världen att snurra.

Explore posts in the same categories: Kärlek, Underhållning

Etiketter: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 kommentarer på “Då är det för sent (att sluta älska varann)”

  1. Per H Says:

    Starkt gripen, Tommy. Själv lyckligt gift sedan 30 år tillbaka.

  2. Benjamin Says:

    Väldigt fint skrivet.


Kommentera

