Help (i bluestakt)!

http://www.youtube.com/watch?v=JfGYvmWgVnY&feature=youtu.be

Jag måste säga att mitt bloggande betytt mycket för min personliga utveckling. Dels som skribent i politiska ämnen, men kanske i ännu högre grad i allmänt mänskligt avseende. Det har hjälpt mig att komma underfund med mig själv litet bättre.

Tidigare har jag varit en rätt tillknäppt personlighet som inte bjudit på mig själv särskilt mycket. Genom att blogga om allehanda ting, inklusive ett antal vad jag brukar kalla diktförsök (jag är ju ingalunda någon poet i egentlig mening), vill jag gärna tro att  jag blivit en mer öppen och avspänd personlighet. Skrivandet fungerar alldeles utmärkt som terapi.

images16QUGZ3H

Jag tvekar inte att tala om när jag känner mig glad och lycklig. Jag är i grunden en optimistisk och hoppfull person som gärna vill tro att allt löser sig till slut. Jag tror rentav det kan vara så, att jag har min bästa tid framför mig. Det är emellertid inte alltid allt känns så förtvivlat uppåt.

Jag vill helst tro alla om gott och blir ledsen när personer jag är fäst vid sviker och även när jag tvingas konstatera, att jag själv inte alltid förmår visa mig från min bästa sida.

Då kan det passa bra att lyssna till en låt som den jag länkar till överst. Nämligen en bluesversion av Beatles klassiker ”Help” som jag fått mig tillsänd via ett USA-baserat samtalsforum jag är med i. Det är inte något känt band som framför låten, men jag tycker den är så charmig och avväpnande att jag gärna vidarebefordrar den till mina läsare!

Help me if you can, I´m feeling down
And I do appreciate you being round
Help me get my feet back on the ground
Won´t you please, please help me!

Tillägnas den goda viljan till förståelse, förlåtelse och försoning.

Explore posts in the same categories: Underhållning

Etiketter: , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

