En enkel sång med Dubliners…

images Ursprungliga The Dubliners: Ciaron, John, Barney, Ronnie och Luke i början på 1970-talet.

http://www.youtube.com/watch?v=MLg2eZXTLcU

Dags att säga god natt igen. Det gör jag med ovanstående  länk till den lilla charmiga skotska sången ”The Bonnie Lass of Fyvie” med mina favoriter The Dubliners.

De har tyvärr slutat uppträda som The Dubliners och merparten av de ursprungliga medlemmarna finns inte längre med oss, men lyckligtvis finns deras samlade produktion bevarad till eftervärlden. När det en gång blir dags för mig att övergå till nästa tillvaro skulle jag bli mycket besviken, om jag inte får tillfälle att gå på Dubliners-konserter!

Med denna sång vill jag även passa på att demonstrera hur mycket en enkel sång kan betyda för ens välbefinnande. Jag har de senaste dagarna haft smärre problem med ett ben som inte riktigt är i toppform (tur att jag har min farmors gamla käpp), men vad gör det – jag har en känsla av att det här året kommer att bli bra, fråga mig inte varför.

Kanske är det helt enkelt den annalkande våren som sätter fart på livsandarna.

Tillägnas tillvarons små glädjeämnen. Och kärleken – jag kan aldrig sluta tro och hoppas på den…

Explore posts in the same categories: Underhållning

Etiketter: , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

