Boulder, Colorado

images

https://soundcloud.com/dan-fefferman/boulder-coloratdo

Har ni varit i Boulder, Colorado? Inte jag heller. Det hindrar inte att jag finner låten med samma namn, skriven och framförd av Dan Fefferman (länken ovan), oerhört njutbar.

Jag försöker erbjuda er, kära läsare, sköna låtar ni kan somna sött till. Eller lyssna till vid annat valfritt tillfälle. Hoppas alltså ni skall gilla denna!

I dag har jag varit på ett ganska tröttsamt möte med stadsbyggnadsnämnden i Södertälje, men sånt hör ju till en stackars kommunalpolitikers vardag. Det blev inte bättre av mitt stela och värkande vänsterben, som jag nog måste rådfråga min husläkare om snart. Med åldern kommer inte bara visdom utan också krämpor…men det får man väl ta.

När det gäller USA har jag bara varit i New York med omgivningar, vilket skedde sommaren 1980 då jag praktiserade några månader på en dagstidning i Det stora äpplet. Får väl se om jag kommer dit någon mer gång.

I morgon har Jyllandsposten bokat en intervju med mig om flyktingmottagandet i Södertälje och skillnader mellan Danmark och Sverige i synen på invandring. Journalisten som ringde talade dessbättre en fullt begriplig danska. Skall nog funka.

Nej, nu skall jag krypa till kojs och be mina aftonböner. Det är ganska fantastiskt att få sjunka in i den Himmelske Förälderns armar på detta sätt.

Tillägnas dig, kära läsare – du gör min tillvaro rikare!

Explore posts in the same categories: Underhållning

Etiketter: , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

