En pilgrim är tillbaka!

Israelresa 036Pilgrimen på taket till Hotel Cinema – en av många byggnader i Tel Aviv i Bauhaus-stil – en före detta biograf.

Så är jag tillbaka efter min pilgrimsresa till det Heliga landet.

Jag tillhör ju inte dem ibland oss som släpar med sig dator, surfplatta eller i-Phone överallt. Det är den enkla förklaringen till att ni, kära läsare, inte hört något av mig på en dryg vecka nu.

Nu har jag en hel del saker att ta tag i innan jag känner att jag kan ägna full energi åt min blogg. Men jag återkommer, icke minst då med ett antal texter med reflexioner och fakta om Israel-resan.

Jag är glad för att mitt för tillfället litet besvärliga vänstra knä klarade strapatserna tillfredsställande, mycket beroende på min farmors gamla käpp av eneträ samt ett elastiskt knästöd.

I Israel är våren i full gång. Eller rättare – det är full sommar med svenska mått mätt. Därför vågar jag nog påstå att jag ändå ”möter våren i Södertälje” med Ulf Peder Olrogs bevingade ord, här framförda i sång av Anders Börje:

https://www.youtube.com/watch?v=geySmRuTGRs

Hör gärna av dig om du vill möta våren i Södertälje med mig!

 

Explore posts in the same categories: Resor

Etiketter: , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “En pilgrim är tillbaka!”

  1. benke Says:

    Härlig bild på Dig i Israel! Jag var i Tel Aviv med mitt jobb våren 2006 (första och hittills enda gången, jag hoppas på fler tillfällen). Bortsett från mitt favoritland, USA, där jag bott, så är Israel ett måste-land att besöka och vistas i.

    • Tommy Hansson Says:

      Jodå, det är ju så jag ser ut… Israel är verkligen helt fantastiskt, icke minst för den som kan sin bibel någorlunda.


Kommentera

