Jag har lovat mig själv…

imagesH0MFBEO9

att alltid försöka göra mitt bästa – om det inte duger är det inte mitt problem;

att aldrig mer låta mig må dåligt på grund av osund stress;

att aldrig springa för att hinna med en buss eller ett pendeltåg – det kommer ju snart en ny eller ett nytt;

att aldrig tro att jag klarar allting ensam;

att aldrig be om ursäkt för den jag är (även om jag givetvis kan förbättra mig i allt);

att alltid vara snäll, vänlig och hjälpsam mot alla så länge det går;

att aldrig tro att jag är mer eller mindre värd än andra;

att aldrig någonsin ge avkall på det jag vet är rätt och riktigt;

att aldrig falla undan för hot eller ringaktning mot min person;

att alltid stå upp för och fast vid min gudagivna familj;

att aldrig vara medvetet orättvis mot någon annan eller mig själv;

att aldrig svika mina djupast kända ideal;

att aldrig överse med pöbelvälde eller diktaturfasoner;

att alltid glädjas åt småsaker såsom första fågelkvittret på morgonen eller vacker musik;

att aldrig tro att allting är nattsvart – om inte annat kunde det alltid vara värre;

att aldrig tro att jag inte är i desperat behov av gudomlig nåd, barmhärtighet och kärlek;

att alltid hedra mina dagars ursprung – alltså mina föräldrar – för allt de gjort för mig;

att alltid vara tacksam för de verkliga vänner jag har;

att aldrig sluta tro på att det finns hopp i alla lägen;

att alltid tro på att just jag kan göra skillnad;

att alltid tro på mirakler;

att aldrig tro att någonting är rätt endast därför att en majoritet säger så;

att göra mitt bästa för att glädja och trösta mina medmänniskor;

att aldrig mer låta mig utnyttjas av svekfulla och hjärtlösa människor som endast har en agenda: sig själva;

att aldrig glömma bort att uttrycket ”nu måste jag ta hand om mig själv” egentligen betyder ”jag skiter väl i dig”;

att alltid söka förlåta de svekfulla och hjärtlösa i Jesu anda, ”Fader, förlåt dem, ty de veta icke vad de göra”;

att alltid vara öppen och ärlig i mitt förhållande till Gud – Han genomskådar mig ändå hur lätt som helst;

att aldrig glömma bönens reella kraft.

images3KVMISUN

 

 

 

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etiketter: , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

