Till den det berör

Succulent-Echeveria-Painting_wallpaper-650x433

Nej, jag tänker inte skicka blommor
åtminstone inte ännu
(fast jag bra gärna skulle vilja).

I stället skickar jag
många goda tankar till dig,
till den det berör.

Varken du eller jag
kan göra något ogjort,
tror du inte jag vet?

Men nu tycker jag faktiskt
vi kan lägga allt det gamla
på hyllan för gott.

Visst kan jag fortfarande känna
mig sårad och tilltufsad
men det är absolut ingen fara!

Jag överlever som alltid
och det tror jag du också gör
trots att jag varit skitjobbig.

Vet inte hur du känner,
men skulle vi inte kunna försöka
treva oss fram till varann igen?

Om vi tar det oändligt varsamt
och mycket försiktigt kanske
det kan funka – det är vad jag vill tro!

Ja, det är bara ett hugskott
men som du vet föredrar jag
att tro på mirakler.

Tänk om hösten kunde bli
vår nya vår, den tid då man
kan börja hoppas igen?

Vet du vad jag mest skulle uppskatta?
Det är att göra den där resan
som aldrig blev av.

 

 

 

 

Explore posts in the same categories: Dikter

Etiketter: , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Till den det berör”


Kommentera

