Nu god natt: Lullaby Remix

Jag borde givetvis ha gått och lagt mig för länge sedan, men sedan jag sett ”Foyle´s War” på TV kände jag mig inte särskilt trött. Sätter mig därför och skriver detta klockan 02.30 ”natten till lördagen”, som det brukar heta (fast det faktiskt ÄR lördag).

001

Bifogar en länk (överst) till en vaggvisa som min ”nätvän” och trosfrände Dan Fefferman komponerat till sin lilla dotterdotter: ”Lullaby Remix”, en fin liten sång som jag hoppas mina läsare skall gilla.

Infogar en bild av Madonna med Jesusbarn som jag köpte i en kyrka i Södertälje en månad innan min hustru Marika avled för drygt fyra år sedan. Den påminner verkligen om hur det kunde se ut när hon höll vår förstfödde i sitt knä. Den hänger på väggen snett ovanför telefonen och skänker mig ro och harmoni när jag tittar på den.

Tillägnas någon jag saknar.

Explore posts in the same categories: Musik

Etiketter: , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

