Några ord om Himmelriket

Där ingen baktalar eller går bakom ryggen på någon.

Där ingen någonsin kan såra någon annan.

Där alla  anstränger sig för att hjälpa och bistå varandra.

Där alla överser med varandras fel och brister.

Där  ingen tvingar någon annan till något.

Där synd och fördömelse är okända företeelser.

Där ingen behöver hävda sig själv på någon annans bekostnad.

Där ingen försöker lura någon eller tillskansa sig orättmätiga  fördelar.

Där välvilja, glädje, skönhet och ömsesidig kärlek är de naturliga tillstånden.

Där ingen behöver ta hand om sig själv därför att andra gör det åt en.

Där ingen medvetet eller omedvetet missförstår någon annan.

Där äktenskap varar för evigt och inga är otrogna eller svekfulla mot varandra.

Där döden inte kan skilja några älskande åt.

Där  inga behöver gripa till vapen för att bli fria.

Där kärlek inte släpas i smutsen, förlöjligas eller devalveras utan tas på allvar.

Där ingen vet vad ondska och hjärtlöshet är och inga hjärtan brister.

Där glädjetårar flödar men ingen gråter på grund av sorg eller olycka.

Där ingen tillhör någon ras utan alla är människor.

Där det inte finns något behov av religion eller frälsare därför att alla redan är frälsta.

Där det eviga livet råder och döden icke är.

(Målning nedan av Benny H. V. Andersson)

. images

Explore posts in the same categories: Poesi

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

6 kommentarer på “Några ord om Himmelriket”

  1. Peter Wehlin Says:

    Tommy! -Jag vill än en gång tacka Dig för Din fina blogg! -Jag tror, att vi har mycket gemensamt, Jag som före detta mormon med det nu sant återställda Evangeliet!

    Hör av Dig bäste Broder och Vän!
    Peter Wehlin
    peterwehlin@hotmail.com

  2. AMH Says:

    Mycket fint att läsa. Och jag kan säga så här: då man ser ut i världen och även här hemma i Sverige, ja hur kaos, förfall och vansinnesdåd fyller etern, då är det med ett leende på läpparna som jag tänker på livet efter döden. Ska bli skönt och jag känner sorg för alla de som jag inte kommer återse…..//

  3. polimasaren Says:

    Ditt hat mot HBTQ skadar ingen? Du gillade en ett inlägg som skrevs av Avner Yonathan ben Yisrael som handlade handlade om att jämna Palestina med marken. Skadar inte det någon? SKa jag fortsätta? Jag tror du förstår vinken?

    • Tommy Hansson Says:

      Du måste lära dig skilja mellan hat och kritik. Jag hatar absolut ingen. ”Hata synden, älska syndaren”, du vet.


Kommentera

