Everlasting Love

När jag åkte hem från ett möte ikväll var det en sång som av någon anledning ringde i öronen: ”Everlasting Love”.

Låten var en hit med den engelska gruppen Love Affair från 1968, då den låg etta på den så kallade Englandslistan. Jag vill gärna dela den med er, kära läsare, för jag älskar er för att ni läser min blogg – se den som en bonus! (För att spela låten – klicka först på pilen i rutan ovan och därefter i nedre högerhörnet av skärmen där det står Youtube!)

Love Affair bildades i London det goda året 1966 och bestod av Stephen Ellis (sång), Rex Brayley (lead guitar), Lynton Guest (keyboard), Mick Jackson (bas) och Maurice Bacon (trummor). De var födda mellan 1948 och 1952.

Det känns skönt att nu åter vara i form efter några dagar med feber och åtföljande trötthet. Det känns faktiskt på flera sätt bättre än på länge. Kanske är det mina små fridsänglar som är med mig igen. Inget missmod och ingen deppighet längre, så länge det nu varar.

Kärleken är verkligen den stengrund vid vilken allt som är av något värde är förankrat. Den får oss att hoppas mot allt förnuft, att omfamna hela världen, om vi kunde, och framförallt – utan den levande och vibrerande kärleken kan vi inte kalla oss riktiga människor. Utan den hade varken du, jag eller någonting annat existerat.

Här ytterligare en smått galen (live-)-version av ”Everlasting Love”:

Tillägnar den här härliga låten alla som någon gång gjort mig glad och lycklig. Mest av alla min hustru som lärde mig så mycket om kärlek på olika plan.

Explore posts in the same categories: Underhållning

Etiketter: , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

