Paris 2015: ödesdiger upptrappning av det islamistiska våldet

 

https://www.youtube.com/watch?v=MgqiFz3-v98

https://www.youtube.com/watch?v=i-FFx7Xy0Uo

Något av det mest fundamentala man får lära sig vid mediaträningar är att inte skriva i affekt. Jag gör ett undantag från den regeln nu efter de fasansfulla underrättelserna om massakern på minst 13 personer vid redaktionen till den franska satirtidningen Charlie Hebdo i Paris.

B6v3mPYCIAE-vdx Terroristernas flyktbil.

Jag är så upprörd att jag nästan skakar och kan inte se klart på grund av tårarna i ögonen. Vad som hänt är uppenbarligen, att ett kommando maskerade muslimska aktivister under stridsropet ”Allahu akbar” (arabiska för ”Gud är större”) tömt sina automatvapen av typ Kalasjnikov i redaktionslokalerna och därvarande personal.

I samband med flykten i bil från brottsplatsen skall terroristerna ha kört på flera fotgängare. När detta skrivs meddelas det att 13 personer dött och tio skadats. För flera av de skadade skall tillståndet vara kritiskt.

Se länkarna överst!

Jag må vara upprörd, men jag kommer för den sakens skull inte att uttrycka mig annorlunda än jag skulle gjort om jag haft en hel hink is i magen. Nidingsdådet i Paris innebär en flagrant och troligen ödesdiger upptrappning av blodiga och brutala islamistvåldet som utgör ett allt större hot mot vårt öppna och toleranta samhälle.

B6vzQs2IIAAeSsO Islams idé om barmhärtighet: terrorist skjuter ihjäl en polis som ber honom skona sitt liv.

Som jag skrivit ett antal gånger tidigare så är det islamistterrorn som utgör det största hotet mot vårt fria och öppna samhälle, exempelvis i detta blogginlägg:

https://tommyhansson.wordpress.com/2011/01/27/islamistterror-ar-och-forblir-det-storsta-hotet/

Detta är en direkt följd av EUs öppna gränser som i princip tillåter vem som helst att ta sig hit utan bakgrundscheck. Maximal öppenhet och tolerans är bra i den bästa av världar, men det är tyvärr inte i en sådan värld vi lever. Sverigedemokraterna har under en följd av år varnat för vad den accelererande islamiseringen kan ställa till med och dessvärre har vi nu fått rätt. Tro mig – jag hade varit mycket gladare om så icke hade varit fallet.

untitled Muhammed-satir på tidningsomslaget.

Om den brutala massakern i Paris kan få fler naiva västerlänningar att få upp ögonen för det radikala islams verkliga agenda – det vill säga att medelst massmord, våld och terror upprätta ett muslimskt kalifat över hela världen – har de döda på tidningsredaktionen i alla fall inte dött förgäves.

Detta var för övrigt inte den första attacken mot tidningsredaktionen. I slutet av 2011 utsattes den för en bombattack:

http://www.indexoncensorship.org/2011/11/charlie-hebdo-bomb-bruce-crumley-james-kirchick/

Slutligen: jag stödjer helhjärtat Charlie Hebdos självklara rätt att arbeta med satir och humor som vapen, även om jag inte skulle dela tidingens alla värderingar (som jag ärligt talat inte vet mycket om).

Yttermera stödjer jag även rätten att utsätta vilken religion som helst, inklusive alla andra samhällsföreteelser, för kritik och hån. Dessa rättigheter måste försvaras till varje pris och med vilka medel som helst.

Jag tror slutligen också vi nödgas dra slutsatsen, att islam som den ser ut i dag och för överskådlig tid framöver aldrig kommer att gå ihop med ett demokratiskt och frihetligt samhälle. Vi måste sluta lyssna på toleransmånglarna som hävdar motsatsen. Vi måste sluta skrämmas av att bli skällda för att vara ”islamofober”. Jag utesluter inte att just islamofobi kan vara vårt säkraste sätt att skydda oss mot en satanisk och omänsklig ideologi.

Islam hör helt enkelt inte hemma hos oss.

Med andra ord: jag är Charlie Hebdo!

 

Explore posts in the same categories: Utrikespolitik

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

11 kommentarer på “Paris 2015: ödesdiger upptrappning av det islamistiska våldet”


  1. Chocken är total! Dessa odjur måste kväsas till de inte längre existerar. Mycket bra skrivet Tommy som alltid.

  2. Anders Says:

    Här är en länk som du med fördel kan studera Tommy, som visar vilken fin idétradition du är del av och vilka konsekvenser den har när någon tillräckligt hängiven ”nationalist” omvandlar indirekta uppmaningar – t.ex. av det slag du själv lägger fram här (”islam [kommer] aldrig … att gå ihop med ett demokratiskt och frihetligt samhälle. Vi måste sluta lyssna på toleransmånglarna som hävdar motsatsen. Vi måste sluta skrämmas av att bli skällda för att vara ”islamofober”. … Islam hör helt enkelt inte hemma hos oss.”) – till handling:

    http://tv.nrk.no/serie/22-juli-rettssaken/NNFA60330112/04-06-2012#del=1

    • Tommy Hansson Says:

      Nej, det funkar inte att dra det slitna Breivik-kortet här, bäste Anders. Psykopater och galningar kan ta sig till vad som helst oavsett alla idétraditioner.

      Du borde i stället fråga dig vad fortsatt tolerans gentemot den stolta traditionen från Muhammed – att tvinga alla som trilskas till underkastelse med tillhjälp av våld och terror – kan komma att leda till.

      • Anders Says:

        Bäste herr Hansson verkar inte ha följt Breivikrättegången i Norge? Det var precis därför jag postade länken åt dig! Men jag får väl påminna dig om att Breivik blev dömd utifrån att han bedömdes vara tillräknelig och ansvarig för vad han hade gjort. Om det är så att du själv har någon slags expertis inom psykiatri med vilken du på god grund kan ifrågasätta domslutet så varsågod att presentera din forskning på ämnet.

        Och var snäll att hålla borta dina ”kort” och liknande. Det är ett fult och oärligt retoriskt knep, liksom ”PK”-termen som jag vet att du är en flitig användare av. Det gör din motståndare till en stereotyp som inte har någon motsvarighet i verkligheten. Kinberg-Batra är PK, Löfven är PK, Sjöstedt är PK, kommunister är PK, feminister är PK, nyliberaler är PK, anarkister är PK – de framställs som en fantiserad grupp. Du är väl en vän av, eller rentav förkämpe för det fria ordet och den öppna, ärliga debatten?

        Beröringspunkterna mellan SD och Breivik är ideologiska. Jag påstår inte att Du eller någon annan sverigedemokrat är del av någon konspiration där ni direkt var involverade i Utøya. Men SD och Breivik har – det är ett empiriskt faktum – flera beröringspunkter genom hänvisning till författare, ideologer, tankesmedjor, nätverk, och inte minst genom ideologi, ert sätt att bygga tankekedjor och dra slutsatser, er retorik, era begrepp och era måltavlor. Alan Lake och bröderna Ekeroth är bara ett av otal exempel, som du mycket väl redan känner till.

        Du blandar ihop islam och högerextrem terror. Du har en olyckligt förvriden bild av vad det innebär att vara muslim, till skillnad från att vara en kristen fanatiker som du själv. Ja, jag tycker det är fullkomligt rätt att kalla kreationister och Moon-sektmedlemmar för fanatiker. Skulle jag vara rädd, så skulle jag vara minst lika rädd för Dig och de dina, som för dem som slog till mot Charlie Hebdo. Förmodligen har du oroväckande mycket gemensamt vad gäller världsuppfattning med de som slog till i Paris. Du och andra SD:are av din kaliber (nu menar jag inte alla som röstat på SD någonsin, jag känner själv några som lade sin röst på SD mer i protest och missnöje än för SD:s ideologi) har i största allmänhet mycket gemensamt med de fundamentalister, reaktionära bakåtsträvare, försvarare av det ”ursprungliga”, ”naturliga”, ”sunda” och förment ”sanna”.

        Kan du förklara vad du menar med att alla som trilskas ska tvingas till underkastelse med våld och terror bara för att vi har religionsfrihet? Jag är ateist, och dem jag främst känner mig hotad av är sådana som Du, herr Hansson.

  3. Tommy Hansson Says:

    Du missförstår medvetet. Profeten Muhammed lade en betydande del av världen under sig genom våld och terror mot dem som ”trislakdes”. Bl a lät han halshugga omkring 6000 judar. IS fortsätter i samma tradition. Detta har förstås inget med ”religionsfrihet” att göra. Vad har du fått det ifrån?

    Tja, om du vill vara mer rädd för fredliga religiösa (om än ”fanatiker” enligt dig) som tar avstånd från våld än blodtörstiga islamister som massakrerar en hel tidningsredaktion och därefter fyra judar så är det givetvis ditt val.

    Ledsen, men jag upprepar att det tyder på dysfunktionella argument att dra Breivik-kortet. Alla som läser viss typ av litteratur eller framför viss typ av argument är faktiskt inte potentiella massmördare, det är ju rent vansinne att hävda. Typiskt PK-tänk (ledsen igen).

    Jag har också läst Stalin, Lenin, Marx och Engels, gör det mig till tillskyndare av kommunismens förintelse av minst 100 miljoner människor?

  4. Anders Says:

    Du ser en kontinuitet där det ingen finns. Det är helt och hållet en efterkonstruktion, där du har heroiserat de historiska blodiga, brutala, barbariska religiösa krig som skedde i den ”sanna” kristendomens namn, häxbränningar, diskriminering och etniska rensningar av judar genom historien. IS fortsätter även i den traditionen, en tradition som också Bush och Blair fortsatte i när de bombade sönder Irak i ett krig som byggde på falska premisser, och som ju är ett av de främst skälen till att IS nu lyckats mobilisera så många.

    Jaha, besegrad av PK-begreppet alltså. Jag får lov att ge upp inför detta mäktiga vapen: Jag godtar inte att alla muslimer och hela islam är detsamma som terror inspirerad av högerextremism, religiös fundamentalism, konservatism, alltså är jag ”typiskt PK” och tyckte det som skedde i Paris var bra och ger det mitt fulla stöd. Med andra ord är jag inte trovärdig. Mäktig föreställning, herr Hansson.

    Vad skulle det där föreställa? Tänk dig för nu: Referar SD till Stalin, Marx och Engels som sina urideologer? Rör de sig i marxist-leninistiska kretsar? Nej. Har de däremot uppenbara kopplingar till ljusskygga högernätverk som binder samman högerpopulister, fascister, rasister, nazister i Europa och Västvärlden? Tveklöst ja. Kommer SD:s tankegods om den homogena kulturen och det pånyttfödda, sunda folket som ”tagit Sverige tillbaka”, rensad från det muslimska giftet, och från den inre fienden: kulturmarxister, feministiska genusforskare, progressiva konstnärer som ägnar sig på ”urartad konst” o.s.v., från samma idékälla som Breivik hämtade kraft ifrån för att genomföra 22 juli? Ja.

    • Tommy Hansson Says:

      Nu får du väl ta dig samman. Det är klart att det finns en kontinuitet från Muhammeds erövringskrig till ISIS härjningar i dag, som motiveras av innehållet i Koranen som av Muhammeds exempel.

      Jag har inte med ett ord nämnt något om grymheter utförda i kristendomens namn. Det var dessutom kring 1000 år sedan korstågen (som var en reaktion mot muslimska erövringståg i det Heliga landet) ägde rum och åtskilliga hundra år sedan häxbränning och inkvisition.

      I dag är kristna den av jihadisterna mest förföljda gruppen – hur vore det om du ägnade dessa en tanke i stället för att söka relativisera muslimskt troende terroristers blodiga massmord? Men sådan är ju främmande för PK-tänket, förstås.

      Och var snäll sluta haspla ur dig slitna propagandafraser om SD som fascismens och nazismens hantlangare. SD är inte för någon ”homogen” eller ”sund” kultur utan för en öppen svenskhet oberoende av etnicitet o s v.

      • Anders Says:

        Nyss såg jag mitt svar till dig, nu är det borta? Har du raderat det? Jag som trodde du var en sann demokrat med brinnande patos för yttrandefrihetsfrågor och öppen debatt.
        Men vi dekadenta ”kulturmarxister” kanske borde få våra ord dränkta under skendränkningsduken så länge vi försvarar islamister?

      • Tommy Hansson Says:

        Jodå, jag är en nog så brinnande demokrat. Men jag tyckte helt enkelt det fick räcka med tre omgångar kommentarer från dig och svar från dig. Nu blev det fyra i alla fall – se där vilken god demokrat jag är!

  5. Georg Says:

    En hypotetisk fråga. Om andrepiloten i Germanwingsplanet varit muslim, hur hade du kommenterat det? Jag är ärligt intresserad av att förstå ditt resonemang.

    • Tommy Hansson Says:

      Beror väl litet på. Vilken typ av muslim han i så fall hade varit, exempelvis. Självmordsmördardåd är ju inte precis något unikt inom jihadkulturen. Vi får se vad som framkommer i den fortsatta utredningen.


Kommentera

