Bön mitt i villervallan

3764

Kära himmelska förälder!

Du vet att jag, så gott jag kan,
försöker göra mitt bästa för dig
mitt i livets villervalla,
och att jag menar väl.

Jag vet att jag är ofullkomlig
och får mycket om bakfoten,
det är mycket jag inte förstår
vet att jag är lat och dum ibland.

Så jag har inte något val
annat än att vända mig till dig
och be dig hjälpa mig
på allt möjligt tänkbart sätt.

Vet att jag borde lätta din börda,
ta mer egna initiativ och vara stark,
och jag försöker för det mesta –
men ibland räcker jag inte till
och det är då jag ber dig fylla i
allt det som fattas.

Ber därför dig, som kände mig
redan i min moders liv
att försöka stå ut med mig
och mina egenheter!

Explore posts in the same categories: Böner

Kommentera

