Tack så djävla mycket, etablissemang inom politik och media!

lofven-kronan-460x250 Löfven vid den drabbade skolan.

Jag är normalt ingen vän av svordomar vare sig i tal eller skrift men gör den här gången ett undantag. Ovanstående rubrik är således medvetet kryddad. Tycker helt enkelt de ”normala” politiska fraserna inte räcker till som läget ter sig med företeelser som:

  • IKEA-mordet då en 36-årig eritrean knivmördade två personer ”för att de såg svenska ut”.
  • Treåringar våldtagna i Forshaga och Tingsryd.
  • Ett antal tilltänkta asylboenden sätts i brand.
  • Trollhätte-morden då 21-årig svensk löper amok med stickvapen på Kronan-skolan.
  • Skjutningar i invandrartäta stadsdelar i städer som Malmö och Göteborg fortsätter oförminskat, liksom bilbränder och stenkastning mot polis och räddningstjänst.
  • I Malmö skanderades det nyligen ”slakta judarna” i en palestinaarabisk manifestation med två svenska riksdagsledamöter – Hillevi Larsson (S) och Daniel Sestrajcic (V) – som talare.

Det är inte klokt som Sverige har blivit. Jag kan inte uttrycka det på annat vis. Den borgerlige bloggaren Dick Erixon har på sin blogg I hjärtat rebell gjort följande på kornet tagna analys av den rådande situationen:

http://erixon.com/blogg/2015/10/etablissemangens-polarisering-skapar-hat/

Erixon skriver bland annat:

Men så länge makthavarna fortsätter att med full fart genomföra en politik som har stöd av endast 22 procent av väljarna kommer dessa motsättningar att öka. Dödligt våld kommer att bli vardag. Regering, riksdag och media är ansvariga för det klimat som nu skapas i landet.

Dick-Erixon-8487233 Dick Erixon – insiktsfull bloggare.

Erixon klargör att huvudansvaret för situationen måste axlas av etablissemanget – S-MP-regeringen och medierna – med dessas katastrofala politik. Jag skulle vilja komplettera med att allianspartierna har väl så stort ansvar med deras brist på någon som helst oppositionspolitik. Vi får inte heller glömma förre statsministern Fredrik Reinfeldts tunga ansvar med sin ”Sverige tillhör invandrarna”-politik.

M och KD påstår sig inte längre bekänna sig till Decemberöverenskommelsen (DÖ) men fortsätter traska patrullo efter Löfven och hans anhang. Den nyligen presenterade migrationsöverenskommelsen är bara ett slag i luften som gör att den hittills förda politiken kan fortsätta precis som förut.

Att permanenta uppehållstillstånd (PUT) skall omvandlas till tillfälliga sådana (TUT) är i och för sig inte fel men blir meningslöst, så länge inte den pågående massinvasionen stoppas genom stängda gränser och utvisning av alla som nekas asyl. Ju fler som väller in – och försök inte inbilla mig eller någon annan att det bara eller ens huvudsakligen är flyktingar som kommer – desto mer ökar motsättningarna i samhället.

Bostäder och jobb saknas liksom en kraftfull vilja att göra något konkret åt situationen. Och mitt i eländet fortsätter godhetspolitrukerna att mekaniskt upprepa sina fraser om empati, öppna hjärtan och att alla som inte håller med är rasister och nazister. Det är bäddat för katastrof, mina damer och herrar!

FlyktNovus 22 procent tycker att det ökande antalet ”flyktingar” är positivt för Sverige.

Den svenska så kallade regeringens handlande är ofta rent stötande. När en 55-årig kvinna och hennes 28-årige son brutalt knivmördades av den 36-årige eritreanen Abraham Ukbagabir på IKEA i Västerås den 10 augusti gjorde sig statsminister Stefan Löfven oanträffbar, vilket gjorde att jag skrev följande ”efterlysning”:

https://tommyhansson.wordpress.com/2015/08/14/efterlysning/

Denna bloggtext blev faktiskt min framgångsrikaste sedan bloggstarten i december 2008 med 7140 besök. Tilläggas kan att det enda inrikesminister Anders Ygeman syntes oroa sig för efter morden var möjligheten av att det boende där Ukbagabir vistades skulle drabbas.

Efter det fruktansvärda som hände i Trollhättan den 21 oktober, då 21-åringen Anton Lundin Pettersson högg en hjälplärare och en elev till döds och skadade flera andra innan han själv oskadliggjordes av polis, åkte Löfven däremot brådstörtat ner till västgötametropolen och talade om ”en svart dag” för Sverige och så vidare. Vilket det naturligtvis också var.

untitled

Men på vilket sätt, Stefan Löfven, var IKEA-morden mindre tragiska? Var den 10 augusti inte en lika svart dag för vårt arma land som den 21 oktober?

Det har framkommit att 21-åringen i Trollhättan drevs av rasistiska motiv. Frågan är dock om hans agerande, där han gick från klassrum till klassrum och knivskar de som var olyckliga nog att öppna dörren när han knackade på, inte var minst lika motiverat av inspirationen från skolskjutningar i USA där gärningsmännen brukar göra just så, bortsett från att de alltså använder sig av skjutvapen.

Även den 36-årige Västerås-mördaren hade uppenbart rasistiska motiv. ”De såg svenska ut”, har han således förklarat från sin sjukbädd. Orsaken till 36-åringens vansinnesdåd var att han ville protestera mot att han nekats uppehållstillstånd och ville försäkra sig om att få stanna i det paradisiska Sverige. ”Jag ville få frid”, som han uttryckt det. Italien, där han verkligen uppges ha beviljats asyl, dög inte alls.

untitled

Mer om 36-åringen här:

http://vlt.se/ikeamorden/1.3213362-mordarens-val-av-offer-de-sag-svenska-ut-

För ett par dagar sedan spreds vidare den chockerande nyheten att en treårig flicka våldtagits av en 40-årig man i Tingsryd. Vad mainstreammedia avstod från att rapportera var att gärningsmannen var en asylsökare. Tidigare hade en 20-åring våldtagit en flicka i samma ålder i Forshaga.

SVT skriver så utan att nämna att 40-åringen var asylsökare:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smaland/man-misstanks-ha-valdtagit-ett-barn

Jag ursäktar på intet sätt företeelser som uppeldande av asylförläggningar eller, givetvis än värre, knivmördande i skolor. Det är oerhört tragiskt och traumatiskt på alla sätt och vis. Det säger sig dock självt att det byggs upp en frustration mot de sakernas tillstånd som skapats av i bästa fall aningslösa och i värsta fall medvetna agendapolitiker med den självpåtagna uppgiften att skapa ett mångkulturalistiskt Sverige utan gränser.

En frustration som kan leda till desperata handlingar.

Explore posts in the same categories: Inrikespolitik

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

10 kommentarer på “Tack så djävla mycket, etablissemang inom politik och media!”


  1. Vad görs för våra egna fattiga ,hemlösa och arbetslösa??
    Hur ska man få låg arbetslöshet, när det tas in ca 200,000 arbetslösa invandrare ???

    • Tommy Hansson Says:

      Svar på första frågan: Inte mycket. Svar på andra frågan: den ekvationen går inte ihop. Som alla borde begripa.

    • benke Says:

      Jag håller med om din frågeställning Torbjörn, men vill ändå vända på den; ”våra egna” fattiga är inte våra egna, det är upp till varje individ att sörja för sig själv. Om man är oförmögen pga fysisk eller mental ohälsa så kan möjligen staten ge en hand från skattebetalarna. Möjligen. Det samma gäller hemlösa. Vad gäller arbetslösa så är det till att skaffa ett jobb och sluta att vara en parasit.

      Jag förstår att Torbjörn pratar om massinvandringen. Det verkar som att de flesta börjar förstå det nu. Det finns endast ett parti som tar detta på allvar tyvärr. Många fler borde förstå den knipa vänstern tillsammans med Nya Moderaterna försatt oss i.


  2. Tack Tommy för att du belyser så klartänkt det Kafka-liknande tillstånd vi befinner oss i. Du behövs och vi är många som läser!

  3. JB Says:

    Allt man kan göra är att försöka förstå så många aspekter som möjligt och hela sammanhang, hela bakgrunder, och ändå kan man aldrig lyckas att få med hela bilder och alla variabler som kan tänkas ingå i en mördares profil.

    Det kan vara allvarlig sjukdom, samt droger och kanske andra aspekter som man inte känner till som spelat roll i ett händelseförlopp.

    Inget samhälle kan naturligtvis trots det aldrig någonsin acceptera mord på oskyldiga människor.

    Dock, här kommer ett tolkningsförsök från ett fullkomligt påhittat tal, eller en total fantasiberättelse, från den unge svenske, och döda, mannen och mördaren själv:

    ”Jag hette ALP.

    Jag hade föräldrar, far- och morföräldrar. Mina föräldrar har många syskon, både på min fars sida och också min mors sida. De har faktiskt sju syskon vardera, och kommer alltså därmed båda från åttabarn-familjer, vilket medför att de har väldigt, väldigt många syskon, mostrar, fastrar, kusiner och kusinbarn osv., runt om i Sverige.

    Allt detta innebär att både jag själv, mina syskon, samt mina föräldrar och mina far- och morföräldrar har väldigt, väldigt många släktingar i landet.
    ….
    Bl. a. har senast min kusin Lisa Holm blivit mördad, troligtvis av en invandrare. Hon var bara 17 år.

    För inte så länge sedan så mördades en kusin till min far, och hennes son, när de handlade på IKEA. De var vanliga konsumenter på IKEA och de blev nedhuggna av en vilt främmande invandrare som på måfå valde ut sina offer som såg svenska ut. Min fars kusin och hennes son var typiskt svenska till utseendet.

    För inte så länge sedan blev annan kusin till min mor ihjälslagen av en invandrare med järnrör, därför att hon försökte skydda en ung man, eller pojke, som också blev ihjälslagen invandraren.

    Ett syskonbarn till min morfar blev dödad med en kniv av en invandrare, på ett varuhus i Stockholm. Hon var visserligen en känd politiskt aktiv person, nämligen Anna Lind, och hade synts i tidningar, affischer och massmedier, så hennes död uppmärksammades av en chockad svensk befolkning.

    Ett annat kusinbarn till min mor var Elin Krantz som mördades mycket brutalt i Göteborg av en invandrare.

    Min mormorsmor, och flera av hennes bekanta i samma ålder, över 90 år, har blivit brutalt rånad på sitt guldhalsband, mitt på ljusa dagen, när hon skulle gå och handla mat.

    Min farfarsfar, och flera av hans bekanta i samma höga ålder, har blivit rånad i sitt hem av invandrare, som utgav sig för att vara fastighetsskötare.

    Under min skoltid fanns det invandrade unga pojkgäng, som retade oss svenska pojkar. Några blev hotade och rånade på sina mobiltelefoner. De skrämde oss för de var stöddiga och aggressiva mot oss, och kallade oss svenska pojkar för bögar fastän vi inte var det.

    Många svenska flickor blev kallade för horor fastän de inte var det.

    Vi har i hela vår stora släkt hela tiden försökt att visa förståelse för att många invandrare och flyktingar kan ha haft mycket svåra förhållanden, och krig, bakom sig, och därför inte velat belasta, eller anklaga dem utan försökt att visa förståelse.

    Det som dock nu hänt med mig den senaste tiden, och kanske inte bara jag, utan också flera i vår stora släkt och familj, var att alla dessa otäcka mord som invandrare har begått mot oss alla i olika åldrar, satte mycket djupa spår av sorg och smärta hos de flesta av oss, men också rädsla och vrede.
    Jag kände känslor som om jag själv befann mig i ett slags krig.
    Detta har gjort att jag själv mer eller mindre utvecklat något som kan liknas vid en slags krigsskada, vilket i sin tur har lett mig fram till denna desperata handling, där jag resolut själv ville döda invandrare, trots att jag förstod att det inte alls skulle vara något bra eller kunna föra något gott med sig, och att jag förmodligen också skulle komma att bli dödad själv.

    Jag orkade inte med alla rapporter om alla mina skadade släktingar.

    Jag började förlora mina förmågor att kunna tänka optimistiska tankar om vår framtid i Sverige, och jag såg ett hat mot mig och de mina, bara för att vi var s.k. vita. Överallt i samhället. Ofta tilltroddes vi endast som ljushyade och blåögda att kunna vara onda och rasistiska. Man förstod inte att alla människor kan vara rasistiska mot alla. Det har jag under hela min skoltid märkt av. Många verkade hata oss enbart för att vi var vita.

    Jag förlorade sakta men säkert mitt hopp om en framtid i Sverige för mig som varande ung svensk man och s.k. vit och hade inte längre tilltro till att en god framtid skulle kunna bli verklighet för mig själv och för alla mina släktingar, gamla som unga.

    Jag blev mycket, mycket pessimistisk och rädd. Jag ville i ett slags desperat självförsvar också själv försöka döda oskyldiga människor när så många av mina oskyldiga släktingar blivit dödade, skadade, hånade, förlöjligade, smädade och bestulna, våldtagna, mördade eller rånade av invandrare.

    Jag började känna mig som mer eller mindre som i ett slags krig i mitt egna fredliga Sverige, där alla invandrare såg på alla svenskar som fiender som skulle dödas, misshandlas eller rånas.

    Och nu är jag död liksom så många andra av mina släktingar.
    Jag dödades dock inte av någon invandrare.

    Jag dödades av en svensk polis.
    Jag blev 20 år gammal.”..

    JB

  4. andershammarlind Says:

    Ta ditt ansvar nu Tommy, Det brinner för många gånger och inte nog med att det är byggnader bara, utan människor bor där. Ska det vara ok att människor dör? Tror du in te alls är med på dessa galenskaper…….men hur får ni i SD stopp för galningarna????Och hur kommer tackla detta aktuella ansvar?

    • Tommy Hansson Says:

      Jag och/eller SD har inget som helst ansvar för folk som eldar upp byggnader. De ansvariga hittar du bland de politiker som initierat och drivit vidare den nuvarande immigrationspolitiken.

  5. andershammarlind Says:

    Skärp till dig Tommy, du är klok. Klart jag vet, som du på, att det här sedan länge gått överstyr. Jag har sagt länge att vi klarar 20 000 flyktingar per år. Men vi ska inte elda upp dem. Som som Grune anser (se SN 30 okt, papperutgåvan). Ni får för tusan stilla er, och i kris prövas mogenheten. Nu måste det bli slut på IKEA-mördare och skolmördare. Var nu vuxen krisen som vårt land befinner sig i. Ditt svar säger att det är politikerna i vårt land som eldar boenden och boenden. Kanske inte helt sant, så att säga. Stå för kurage. Eller så menar du å andra sidan att klart vi tuttar eld på flykting boenden. Det tror jag inte om dig. Sign Grune, ofta i Lt, hyllar att vi ska elda upp flyktingarna? Håller du med om det? Svårt för mig att ens tro det?

    Synpunkt månne?

    • Tommy Hansson Says:

      Jag tar skarpt avstånd från och fördömer om möjligt ännu skarpare alla anlagda bränder, riktade mot asylsökande eller vem/vilka/vad det vara månde. Jag förstår att folk kan bli frustrerade över den förda immigrationspolitiken, men där går banne mig gränsen.Trodde inte jag skulle behöva skriva ut sådana självklarheter. Något ansvar för att folk ändå beklagligtvis tuttar på har dock naturligtvis vare sig jag eller någon annan SDare.


Kommentera

