Några svagsinta ord om glädje…

Ibland behövs det så litet
för att man skall bli glad.

Det kan räcka med två ord:
”Tommy glad”.

Det var vad någon skrivit
som sökord på min blogg i dag.

Så förtjusande gulligt!

Tommy BLEV glad,
det var faktiskt dagens behållning.

glad-gubbe_176298164

Ja, jag blir ofta glad:

För första fågelkvittret.
För morgonens korsord.
För att busstrejken är över.
För den brittiska deckaren.
För en god formulering.
För att jag faktiskt inte behöver
känna mig bitter och missförstådd.

För bönestunden på kvällen
med mina gosedjur.

Några andra sängkamrater
har jag ju inte numera.

Och finns det inget annat
kan jag alltid bli glad över
att det kunde vara värre.

”Tommy glad”…
Tack till dig som skrev det.
Jag blev ännu gladare!

Men tänk dig för:
Skriver du ”Tommy, jag älskar dig”
dör jag kanske av glädjefnatt.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

4 kommentarer på “Några svagsinta ord om glädje…”


  1. […] Här bloggar Tommy Hansson om aktuella frågor « Chamberlain som Wallenberg i klassisk miniserie Några svagsinta ord om gjädje… » […]

  2. Mattias Winkler Says:

    Hej, jag håller på öppna en godisaffär i Strängnäs och har en fråga kan jag använda din gubbe i min logga? (”glada gubben”)

    • Tommy Hansson Says:

      Hej! För min del går det alldeles utmärkt, men jag måste tillägga att det inte är jag som gjort den. Jag hittade den på nätet och la helt enkelt in den i min bloggtext. Har i alla fall inte hört några invändningar från någon.


Lämna en kommentar