Vårvinter

images

Jag har sagt det förr
men det förtjänar upprepas:

Gudomlig glömska,
förlåtelse som utplånar,
försoning som fullkomnar.

Ja, kärlek som förnyas…
Vad kan vara vackrare
och mer gudomligt?

Ute är det vårvinter
och naturen står och tvekar
vart den skall ta vägen.

Men vi vet redan
att utgången är förutbestämd:
vintern kommer att förlora.

Inget kan ju hejda snödropparna!

Mitt hjärta gläder sig
och jag hoppas på ett fint år.

Ett vet jag:

Blott ett ord från dig
och isen som kapslat in mitt hjärta
smälter på en sekund.

Explore posts in the same categories: Poesi

Etiketter: , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Vårvinter”


  1. […] Bland de av mina blogginlägg vilka, som det brukar heta, ”trendat” den gångna veckan märks slutligen denna dikt som jag kallat ”Vårvinter” som fått många fler besök än mina anspråkslösa dikter vanligen får: https://tommyhansson.wordpress.com/2014/02/23/varvinter/ […]


Lämna en kommentar